Sinds 1 januari 2016 beheert Elles Kroezen de portefeuilles bedrijfsvoering en wonen bij WoonGoed 2-Duizend uit Reuver (beheert ruim 6.000 woningen, garages en bedrijfsruimtes). Als één van de speerpunten van beleid is de doelstelling geformuleerd: “maximaal inzetten op digitalisering”.
De redenen hiervoor zijn voor Elles duidelijk; kostenverlaging, efficiëntie en snellere directe communicatie.
Met het besef dat de klantcommunicatiestrategie, naast het klantportaal “mijn Woongoed 2-Duizend” uit meerdere wegen bestaat, zijn de gesprekken met Postex gestart om te komen tot een optimale communicatiemix. Eind januari 2017 is de opdracht ondertekend voor het communicatieplatform van Postex. Vervolgens zijn de huurverhogingen en servicekostenafrekeningen 2017 al digitaal via Postex naar de huurders verzonden. In juni zijn ook de prolongaties en aanmaningen met iDEAL-betaalmogelijkheid live gegaan.
Om te komen tot één uniforme verzendwijze, wordt alle uitgaande correspondentie, dus ook de dagelijkse post en mailingen via Postex verstuurd. Voor de huurders waarvan het e-mailadres niet bekend is wordt het printen, envelopperen, frankeren en verzenden ook door Postex verzorgd. Dat zijn zaken, die volgens Elles niet tot de kerntaken van
een corporatie behoren.
Enkele behaalde projectresultaten:
- Binnen drie maanden na ondertekening van de opdracht zijn de huurverhogingen en de servicekostenafrekeningen volledig uitbesteed en maximaal gedigitaliseerd;
- Het eerste jaar al direct 40% digitaal kunnen aanzeggen;
- Kostenbesparing;
- Binnen een half jaar alle uitgaande correspondentie uitbesteed.
Elles Kroezen, adjunct-directeur, over de ervaringen met Postex: “De afhandeling van de jaarlijkse huurverhoging was altijd een omvangrijke klus, die door het vaststellen van het huurbeleid ook vaak onder grote tijdsdruk stond. Door Postex zijn we volledig ontzorgd. Dat bespaart ons veel tijd en de digitale verzending levert ons ook een kostenbesparing op. Door duidelijke communicatie vooraf, wordt digitale toezending door onze huurders goed geaccepteerd!”
Bron: Credit Expo / Postex