Online platform voor elektronisch factureren uitgebreid met een interactieve crediteringsmodule.
Twee jaar geleden heeft Volvo Cars Nederland gekozen voor een e-facturatieoplossing van Anachron. Met de oplossing worden alle facturen elektronisch verstuurd naar alle 115 dealers in Nederland. Dit kwartaal is het bestaande webportaal uitgebreid met een interactieve crediteringsmodule om de interne workflow te verbeteren en foutmarges te elimineren.
Met de crediteringsmodule kunnen de dealers gemakkelijk verschillende sales- en businessaanvragen laten controleren, valideren en archiveren bij Volvo Cars Nederland. Hierbij worden de credit aanvragen geautomatiseerd aan verschillende afdelingen binnen het hoofdkantoor aangeboden voor goedkeuring.
Elke aanvraag heeft een verschillende set regels en documenten. Deze documenten kunnen gemakkelijk als bijlage toegevoegd worden bij de acceptatie, alvorens de volgende stap van het goedkeuringsproces begint. De vooropgestelde kaders bewaken het stappenproces, maar bieden genoeg ruimte om de documentflow snel en gecontroleerd plaats te laten vinden. Zodra alle stappen zijn doorlopen, ontvangt de dealer(groep) automatisch de benodigde documenten voor het verdere bedrijfsproces.
Guus Buring, Administator bij Volvo Cars NL, zegt: “Door de oplossing van Anachron worden onze facturen automatisch omgezet tot een boekingsvoorstel waardoor de dealer volledig ontzorgt is. Een logische volgende stap was het elektronisch kunnen indienen van crediteringsaanvragen. Doordat dealers elke stap in het proces kunnen volgen, wordt de transparantie richting onze dealers vergroot en werken wij samen aan het verbeteren van bedrijfskritische processen.“
Frank Hoekstra, CEO bij Anachron, vervolgt: “We hebben het documentenproces van Volvo volledig kunnen digitaliseren met de gebruiksvriendelijke module. De bijkomende efficiëntieslag is niet alleen belangrijk voor Volvo, maar ook voor ons reeds succesvolle streven om in alle documentprocessen te voorzien.”
Bron: www.creditexpo.nl