Sterkere marktpositie dankzij aanhoudende omzetgroei en onderscheidende koers.

Incassade Deurwaarders en Incasso realiseerde het afgelopen jaar een omzetgroei van vijf procent. Naast nieuwe opdrachtgevers zijn vooral verbeterde incassoresultaten bij bestaande klanten oorzaak van de positieve cijfers. De betere resultaten zijn het gevolg van de vernieuwende, klantgerichte incasso-aanpak waar het deurwaarders- en incassobureau in 2014 extra op inzette. Debiteuren beoordelen die aanpak over het algemeen zeer positief.

De groei van Incassade in 2014 is opvallend tegen de achtergrond van een slinkend aantal opdrachten en dalende prijzen in de markt als geheel. Dat erkent ook Paul Otter, Algemeen Directeur van Incassade: “Dat de markt van beide kanten krimpt, is een bedreiging voor de continuïteit van veel deurwaarderskantoren. Maar daar is wel een antwoord op: je moet nadrukkelijker werken vanuit een heldere visie en een duidelijke, onderscheidende koers. Voor ons betekent dat: nog meer oog hebben voor de mensen met wie we contact hebben en communiceren op een manier die hen aanspreekt.”

Incasso-envelop groot succes

Illustratief voor de klantgerichte aanpak van Incassade is de introductie van een geïllustreerde incasso-envelop, medio november 2014. De illustraties aan de buitenzijde zorgen ervoor dat debiteuren de envelop sneller openen. Dat werkt, bleek al snel. Zowel het aantal betalingen als contactmomenten met debiteuren steeg met omstreeks 10%.

Aanpak wordt gewaardeerd

Dat debiteuren de aanpak van Incassade waarderen, blijkt met name uit de klantenmonitor: een terugkerend, eigen onderzoek naar de ervaringen van debiteuren met het deurwaarders- en incassobureau. Daarin stelt bijna 8 van de 10 debiteuren het gevoel te hebben dat Incassade meedenkt over een oplossing (78%), terwijl 74% de communicatie met het bureau waardeert. Afspraken maken met Incassade gaat op een prettige manier, oordeelt 75% van de respondenten. Het deurwaarders- en incassobureau scoorde in 2014 gemiddeld een 7,2 op klanttevredenheid.

Blik op 2015

Otter blijft in 2015 trouw aan de focus van Incassade op een duurzame relatie met al haar klanten. Hiervoor is duidelijke en toegankelijke communicatie essentieel. Incassade zet daarom ook in 2015 in op de uitkomsten van wetenschappelijk onderzoek naar communicatie met debiteuren. “In het eerste kwartaal van 2015 ronden we een nieuw wetenschappelijk onderzoek af; de resultaten daarvan passen we toe in onze incasso-praktijk. Met deze focus op onderzoek en innovatieve middelen, zoals onze envelop, ben ik ervan overtuigd dat we onze groei het komende jaar ondanks de marktomstandigheden vasthouden,” aldus Otter.

Klik hier voor de feiten en cijfers in beeld

Bron: www.creditexpo.nl