Digitaal innoveren in Credit Management.
Andere tijden vragen om een nieuwe benadering. De behoefte aan inzicht in doelgroep, betaalgedrag en risico’s was nog nooit zo groot! Evenals de opportunity om deze verworven inzichten te vertalen naar procesverbeteringen. Maar hoe kom je tot deze inzichten en welke disciplines heb je hier voor nodig?
Credit Marketing
Credit Marketing is een samenvoeging van Credit Management en Marketing en gaat uit van de inzet van marketingtechnieken binnen het Credit Management. Het doel is gezamenlijk gebruik van relevante data door Credit Management en Sales & Marketing. Credit Marketing draait om de vraag “Hoe haal ik als bedrijf maximaal voordeel uit mijn eigen- en externe data”. “Hoe verlaag ik met het gebruik van data mijn risico’s en verhoog ik mijn rendement”. Credit Marketing draait om klantdata, klantwaarde, rendabele klanten, betalingsgedrag, klantsegmentatie en klantbenadering. En dát, in alle fases van het credit marketing proces.
Digitaal Innoveren in Credit Management
Op 15 oktober a.s. organiseren EuroSystems en Progress Software al weer de derde editie van de Credit Marketing Conference. Het thema van deze derde editie draait om Digitaal Innoveren. “Hoe maakt u uw eigen organisatie innovatiever door optimaal gebruik te maken van de innovatie om u heen?” Innovatie gaat over nieuwe oplossingen, nieuwe ideeën en de realisatie daarvan. Unieke waarde creëren.
Johan van Wageningen, EuroSystems: “Wanneer meerdere disciplines nauwer met elkaar gaan samenwerken, ontstaan er nieuwe kansen. Waar het neerkomt op cruciale data, blijkt dat veel organisaties hier nog zoveel meer lering uit kunnen trekken dan dat ze tot nu toe doen. Dát is de kern van de boodschap, die wij mee willen geven.”
Inspiratie opdoen & mee-discussiëren
Digitale disruptie, de invloed die de mate van technologische ontwikkeling heeft op de manier waarop bedrijven zaken doen; de cloud, mobiele apparaten, big data. Zijn wij als branche klaar voor een revolutie? Luister en discussieer mee op 15 oktober tijdens de Credit Marketing Conference 2015
Bron: EuroSystems.nl