Famed kiest voor de Credit Analytics Suite van Assensia. Een bewuste keuze die goed past binnen de strategie van Famed, specialist in medical factoring en declaratieverwerking.


Famed ‘ontzorgt’ zorgaanbieders van hun financiële administratie door het gehele facturatie- en declaratieproces uit handen te nemen. Zorgconsumenten – waarvan de zorgaanbieder een samenwerking heeft met Famed – ontvangen, namens hun zorgaanbieder, een nota van Famed. Voor deze ‘nota ontvangers’ is Famed verantwoordelijk voor een correcte en begrijpelijke verrekening van zorgkosten. Een ander speerpunt is om nota ontvangers op effectieve wijze te benaderen met betaalmogelijkheden op maat.


Naast het platform voor het monitoren, analyseren en sturen van de credit management-keten biedt de Credit Analytics Suite ook ‘Smart Distribution’. Deze slimme en zelflerende technologie levert Famed veel voordelen op. Met de Smart Distribution oplossing van Assensia is Famed in staat om openstaande nota’s, op basis van statistisch onderbouwde modellen en verschillende business rules, op de meest optimale wijze te verdelen over de verschillende incassopartners in de keten.

Tevreden nota ontvangers

Serge Roodbeen, Senior Credit Manager van Famed: “Voor ons is het inzicht dat deze tool geeft erg belangrijk. Zo kunnen we onze processen efficiënt en effectief inrichten. Anderzijds én nog belangrijker is dat we nota ontvangers op deze manier beter van dienst kunnen zijn. Tevreden nota ontvangers, daar gaat het ons om. Het platform helpt ons de nota ontvangers op effectieve wijze te benaderen met betaalmogelijkheden op maat. Zo worden onnodige, extra kosten in een notatraject voorkomen.”

Sparringpartner

“Tijdens de initiatiefase van dit project werd ons direct duidelijk dat Assensia echt optreedt als sparringpartner en in oplossingen denkt. Er is door ons veel onderzoek gedaan naar de tools die deze processen in de keten kunnen ondersteunen. Bij Assensia zien we dat ‘big data technologie’ niet blijft bij mooie ideeën, maar daadwerkelijk wordt vertaald naar slimme en effectieve oplossingen. De tool past goed binnen onze huidige credit management oplossingen en past bovendien bij onze focus: een innovatieve en integrale aanpak van Credit Management”, aldus Roodbeen.

Ron Torrico, managing partner Assensia: “We kijken uit naar de samenwerking met Famed. Het toont weer welke voordelen onze klanten verkrijgen met onze onderscheidende oplossingen in de credit analytics markt.”

Bron: Credit Expo