De recent gelanceerde gezamenlijke campagne van banken voor de promotie van de FiNBOX helpt bij de adoptie van e-Billing door consumenten en bedrijven.
AcceptEmail breekt een lans voor het stimuleren van het gebruik van meerdere kanalen voor het digitaal ontvangen en betalen van rekeningen.
Het succes van e-facturatie is afhankelijk van de adoptie door uw klanten. De sleutel hiertoe is ervoor te zorgen dat u als biller kiest voor een gedifferentieerde strategie die rekening houdt met verschillen tussen klanten. Een multichannel benadering helpt bij het massaal overstappen van papier naar digitaal. Bijvoorbeeld door het aanbieden van zowel papier, een bank portal met FiNBOX als ook het presenteren van rekeningen en facturen via e-mail of mobiele applicaties en sms. Een mix van nieuwe en traditionele kanalen helpt om synergie te creëeren en kan de adoptie van nieuwe kanalen positief beinvloeden, met name ook bij traditionele gebruikers. Het is logisch om het kanaal dat het meest effectief, snel en goedkoop is als eerste in te zetten voor de facturatie en betaling.
Ontvangen en betalen zo makkelijk mogelijk maken
Het gemakkelijk kunnen betalen van rekeningen is niet sexy – het is een hygiënefactor; moet gebeuren, graag met zo min mogelijk gedoe en dan weer snel leukere dingen doen.
Het aanbieden van keuze in facturatie – en betaalmethodes zorgt voor een hogere klanttevredenheid, want er is voor elk wat wils.
Als grondlegger van factureren en betalen via e-mail biedt AcceptEmail een dienst die het mogelijk maakt om op een veilige manier te facturen en betalen via e-mail, mobiel, social media en ook papier. AcceptEmail is een transactionele e-mail die wordt afgeleverd in de inbox; een plek waar men dagelijks komt. Met enkele muisklikken kan de ontvanger vanuit de AcceptEmail het openstaande bedrag betalen via diverse veilige electronische betaalmethodes. Zodra de betaling is gedaan, wordt dit direct zichtbaar in de originele e-mail. Zo is 1 enkele e-mail zowel de rekening, de betaalmethode als het betaalbewijs.
Perfect marketingmoment
Dat e-Billing tevens een uitgelezen kans voor marketeers is om gericht en 1-op-1 met klanten te communiceren wordt gelukkig ook steeds vaker erkend. Nadat een betaling is afgerond keert een ontvanger van een AcceptEmail vanuit zijn vertrouwde bankomgeving direct terug naar de transactiepagina. Op deze webpagina hebben verzenders de mogelijkheid om promoties of informatieberichten te tonen. Het resultaat: verhoogde klanttevredenheid én een hogere omzet.
Bron: AcceptEmail