Na maanden van voorbereidingen door alle betrokken partijen is het dan eindelijk zover: het programma van het Jaarcongres Credit Management in de Publieke Sector 2019 is gereed! Op donderdag 9 mei aanstaande vindt het jaarcongres plaats in het Spant! te Bussum. Het Jaarcongres Credit Management in de Publieke Sector staat dit jaar in teken van het thema “Klantbehoud en financieel resultaat”.
De naar verwachting ruim 150 professionele bezoekers van het Jaarcongres Credit Management in de Publieke Sector hebben tijdens deze geheel verzorgde dag keuze uit maar liefst 18 praktijkgerichte sessies. Tal van actuele onderwerpen en praktijkcases zullen de revue passeren, gepresenteerd door deskundige, ervaren en inspirerende sprekers. De dag wordt begeleid door dagvoorzitter Coen Braan.
Hieronder treft u een greep uit het programma:
- Vroegsignalering van financiële problemen door banken, door Bart Nieuwstraten, Programmamanager vroegsignalering financiële problemen bij NVB
“De Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) wil een grotere bijdrage leveren aan het bestrijden van de schuldenproblematiek. Banken kunnen daarin een cruciale rol spelen. Dankzij een schat aan betaalinformatie kunnen we dreigende financiële problemen in een vroeg stadium signaleren.”
- Kostenbewust en sociaal incasseren voor huurders van Talis, door Peter de Bie, creditmanagement expert en incassoconsulent bij woningcorporatie Talis.
“In een kort en intensief traject van maximaal 4 weken ligt de focus op stabilisatie van de huurachterstand en het tot stand brengen van een duurzame betalingsregeling. De rol van de gerechtsdeurwaarder is oplossend geworden in plaats van uitvoerend.”
- Best practises voor een toekomstbestendig facturatieproces, door Arno Pilon, klantmissieleider en LEAN business consultant bij VGZ.
“Welke stappen hebben VGZ en Mail to Pay genomen om het facturatieproces begrijpelijk, gemakkelijk en flexibel voor de klant te maken. Best practises over innovaties en veiligheid.”
- Hoe pas je gedragsinzichten toe in de incassopraktijk?, door Gea Schonewille, economisch psycholoog en wetenschappelijk medewerker bij het Nibud.
“Aan de hand van praktijkvoorbeelden laat ik zien hoe je er bijvoorbeeld voor kunt zorgen dat klanten met een betalingsachterstand eerder in actie komen.”
- Interactieve clinic Omdenken: verander je denken van” ja, maar” naar “ja, en”, het OMDENKEN team
“Tijdens deze inspirerende clinic zal u duidelijk worden dat ja-en-denken en omdenken soms een stuk lastiger is dan het lijkt.”
- Praktijkcase: Klantgericht creditmanagement bij ENECO, door Walter Dillissen, Manager Credit Management ENECO.
“Deze praktijkcase laat u zien hoe commerciële, financiële en sociaal-maatschappelijke doelstellingen effectief gecombineerd kunnen worden.”
- Samenwerking binnen de publieke sector vanuit het perspectief van een zorgverzekeraar, door Peter van Dorst, Manager Creditmanagement en Polisadministratie bij Cooperatie VGZ
“In de presentatie komt aan bod hoe VGZ de klant met een achterstand centraal zet in hun organisatie (aanpassing). Waar zitten voor VGZ deze klanten met een achterstand? Hoe wordt met gemeenten in het kader van vroegsignalering samengewerkt en wat zijn de resultaten?”
- Hoe draagt vroegsignalering bij aan creditmanagement in de publieke sector?, door Anja Tijdhof, Projectmanager Vroegsignalering bij PLANgroep
“In deze workshop nemen we de deelnemers mee langs de volgende vragen. Waarom is het voor crediteuren interessant om mee te werken met projecten vroegsignalering? Welke voordelen zitten er aan? Hoe kan het bijdragen aan klantbehoud?En welke uitdagingen liggen er nog?”
- Hoe kun je met een centraal regelingenregister in het minnelijke traject problematische schulden voorkomen?, door Connie Maathuis, directeur NVI
“Tijdens deze interactieve sessie voeren Arjan Stigter (Directeur Ultimoo Group BV) en Connie Maathuis (Directeur NVI) een discussie over het idee om betalingsregelingen in het minnelijk traject centraal te registreren en te beheren.”
- KPN-NVVK convenant: effectiever en efficiënter incasseren, klantbehoud en voorkoming escalatie van financiële problemen, door Arjan Visser, Credit Manager MM (Mass Market) bij KPN.
“KPN heeft als eerste leverancier van telecom- en internetdiensten met de ondertekening van het NVVK ‘convenant nieuwe stijl’ een grote stap gezet om incassokosten te voorkomen en betalingsregelingen sneller te kunnen treffen.”
U kunt het volledige programma en alle sprekers bekijken op www.creditman-public.nl. Naast het delen van kennis en ervaringen tijdens de sessies, is er ook uitgebreid gelegenheid om te netwerken. Het congres is geheel verzorgd met een uitgebreide lunch en een netwerkborrel na afloop.
De aanwezige partners zijn innovatieve credit managementbedrijven met uitgebreide kennis en ervaring op het gebied van creditmanagement, incasso en ondersteunende technologieën. Alle partners hebben een zakelijke focus op en ervaring met de publieke sector. Hoofdsponsors van het congres zijn: Hafkamp Groenewegen, Mail to Pay, Jongerius Huur- & Overheidsincasso, en Ultimoo.
Bent u direct of indirect verantwoordelijk voor het creditmanagement in de sectoren wonen, energie, zorg, water, gemeenten of landelijke overheid en bent u niet uitgenodigd, maar zou u wel willen deelnemen? Stuur dan een e-mail naar info@nlacademy.nl onder vermelding van “Deelname Jaarcongres Credit Management in de Publieke Sector”. Wij zullen dan beoordelen of u in aanmerking komt voor kosteloze deelname. Let op: het aantal beschikbare plaatsen voor bezoekers is beperkt tot maximaal 150!
Wij heten alle bezoekers/genodigden op donderdag 9 mei aanstaande van harte welkom op het Jaarcongres Credit Management in de Publieke Sector in het Spant! te Bussum.
Bron: Credit Expo / Jaarcongres Credit Management in de Publieke Sector