PostNL heeft een nieuwe dienst geïntroduceerd: Online Klantacceptatie.
Een toegevoegde waarde dienst binnen het bestaande creditmanagement portfolio. Naast e-invoicing, facturatie, debiteurenbeheer en minnelijke incasso’s helpt PostNL haar zakelijke klanten met Online Klantacceptatie om bij online verkopen betalingsrisico’s te verminderen door een real time check te doen op NAW, faillissementen en surseance.
Klanten willen steeds vaker op rekening kopen. De meeste ondernemers willen graag deze mogelijkheid bieden, omdat deze betaalmogelijkheid online bestellingen immers een stuk aantrekkelijker maakt. Met de online klantacceptatie wordt online en realtime onder meer naam, adres en woonplaats van de klant en eventuele betrokkenheid bij een faillissement en surseance gecontroleerd. Vervolgens kan de ondernemer besluiten om de klant wel of niet op rekening te laten betalen.
Kees van den Heuvel, directeur van Billing & Document Solutions van PostNL:
“Online klantacceptatie is een mooie uitbreiding van onze creditmanagement keten. In de markt zien we dat zakelijke klanten steeds meer het volledig debiteurenbeheer in één keten en bij één partij willen beleggen. Door het geïntegreerde aanbod wordt het voor ondernemers namelijk overzichtelijker en goedkoper.”
Bron: platformelfa.nl