POM wint de IvKM-award met de nieuwe feature ‘facturen’ in de Payconiq by Bancontact-app. De prijs werd uitgereikt tijdens Credit Expo Belgie 2024 op donderdag 25 april in de Montil te Affligem.

“POM heeft een nieuwe dienst toegevoegd aan de Payconiq by bancontact-app. Met deze nieuwe toepassing biedt POM aan gebruikers van Payconiq de mogelijkheid om facturen te ontvangen en te betalen in een veilige omgeving. De toepassing richt zich op consumenten die hun facturen snel en veilig willen opvolgen en betalen. Intussen hebben al 631 organisaties deze nieuwe betaalmogelijkheid beschikbaar gesteld aan hun klanten. Veiligheid is een heel belangrijk aspect bij alles wat met betalingen te maken heeft”, schrijft juryvoorzitter professor Ludo Theunissen.

De IvKM Credit Management Innovation Award is bedoeld voor personen en organisaties die met succes een innovatieproject hebben afgerond dat heeft geleid tot een aantoonbare positieve doorbraak in de manier waarop kredietmanagement plaatsvindt in België. De onafhankelijke jury, bestaande uit het bestuur van het Instituut voor Kredietmanagement (IvKM) onder voorzitterschap van prof. Ludo Theunissen, had drie projecten genomineerd.

Quadient

Quadient werkte aan voorspellende AR-analytics (accounts receivable), gebaseerd op AI en machinelearning. Doel is nauwkeurig te voorspellen wanneer betalingen zullen gebeuren, op basis van de betaalgeschiedenis van elke klant op factuurniveau. Daar hoort ook een voorspelling bij van de cashflow die op een bepaalde datum beschikbaar zal zijn in het bedrijf.

POM

POM en Bancontact Payconiq Company sloegen de handen in elkaar om een nieuwe dienst toe te voegen aan de Payconiq by Bancontact-app om ieders persoonlijke administratie te vereenvoudigen. Payconiq-gebruikers kunnen sinds kort rechtstreeks in de beveiligde omgeving van de app facturen ontvangen en betalen. POM is de back-endtechnologiepartner van dit innovatieproject.

AiVidens

De innovatie van AiVidens bestaat in de mogelijkheid om het betalingsgedrag van klanten te analyseren en te voorspellen wanneer klanten hun facturen zullen betalen. Sinds vorig jaar heeft het bedrijf een nieuwe use case die de kloof tussen incasso en cashmanagement overbrugt.

Bron: FDMagazine.be / Creditexpo.be