PinkRoccade Local Government en OnGuard Nederland, specialist in ICT-oplossingen voor creditmanagement, lanceren gezamenlijk een oplossing voor dwanginvordering bij gemeenten. Hiertoe hebben beide bedrijven een samenwerkingsovereenkomst gesloten. De nieuwe oplossing combineert gemeentesoftware van PinkRoccade Local Government met de creditmanagementsoftware van OnGuard.
Gemeenten kunnen met deze oplossing dwanginvordering procesmatig uitvoeren binnen de eigen invorderingsafdeling. Hierdoor zijn ze niet langer afhankelijk van externe partijen en krijgen ze zelf grip op deze activiteiten.
Ze verlagen met de oplossing onder andere het openstaande saldo voor OZB-aanslagen. PinkRoccade Local Government en OnGuard Nederland zullen samen helpdesk-diensten, onderhoud en ondersteuning bieden aan gezamenlijke klanten.
Dave Taylor, CEO OnGuard Nederland: "PinkRoccade Local Government en OnGuard vullen elkaar goed aan. PinkRoccade Local Government is een vooraanstaande leverancier van ICT-oplossingen voor gemeenten. Wij lopen voorop met onze kennis rondom creditmanagement. Een formele samenwerking zorgt ervoor dat onze gezamenlijke oplossingen ook in de toekomst goed blijven werken."
Harrie Gooskens, algemeen directeur PinkRoccade Local Government: "Onze oplossingen spelen een essentiële rol in de Nederlandse samenleving, maar zijn vaak onzichtbaar.
Zo maken bijna de helft van de Nederlandse gemeenten gebruik van onze oplossingen op het gebied van Belastingen en Kadaster en Integrale Bedrijfsvoering.
Daarnaast zijn we met onze partners binnen de Midoffice Community marktleider op het gebied van midoffice-oplossingen. Op basis van de samenwerking met OnGuard bieden we onze klanten extra functionaliteit op het terrein van creditmanagement en zorgen we voor continuïteit in productontwikkeling, implementatie en nazorg."
Bron: creditexpo.nl