Op 3 november is de campagne ‘Ja,we moeten vernieuwen' gestart met de de plaatsing van een gigantisch billboard van 13 bij 7 meter langs de A12 bij Waddinxveen. Vanaf dezelfde datum is het gelijknamige boek verkrijgbaar en is ook de website www.jawemoetenvernieuwen.nl on-line gegaan.
De initiatiefnemer, veranderingseconoom Drs. Riens Meijer, wil met deze opmerkelijke publiciteitsacties aandacht vragen voor de noodzaak tot economische en maatschappelijke vernieuwing, die volgens hem niet langer op zich kan laten wachten.
Nieuwe mentaliteit noodzakelijk
"Succes of falen zal meer dan ooit afhankelijk zijn van kennis, kunde en inzicht.
Daarvoor is een nieuwe mentaliteit noodzakelijk", aldus Meijer in een toelichting.
"Na de kredietcrisis kunnen we immers niet gewoon de draad weer oppakken.
De wereld is te zeer veranderd. Van een industriële samenleving zijn we overgegaan naar een kennismaatschappij.
En kennis is door de komst van internet niet meer het exclusieve domein van enkelen.
Daar komt bij dat het Westen door de opkomst van de Aziatische landen niet langer alleen de dienst uitmaakt. Daarom moeten wij ons denken en doen fundamenteel wijzigen. We moeten vernieuwen!", aldus Meijer.
Start debat
Met de uitgave van zijn boek ‘Ja, we moeten vernieuwen, en de gelijknamige website wil hij een breed maatschappelijk debat starten, waarin duidelijk wordt wat er moet veranderen, welke obstakels we daarbij tegenkomen en hoe die uit de weg geruimd kunnen worden.