Eind vorig jaar kondigden OnGuard en Credit Tools, twee vooraanstaande credit management software aanbieders, hun fusie aan. Het bedrijf dat uit deze fusie is ontstaan, heet Onguard. Het nieuwe Onguard is een modern FinTech-bedrijf die de strategische voortrekkersrol voor klanten binnen het gehele order to cash proces vervult. De rebranding en de focus op innovatie zorgen er mede voor dat het bedrijf klaar is om grote stappen te zetten in het realiseren van haar wereldwijde ambities.
Na de fusie, waarin de basis is gelegd voor dit innovatieve bedrijf, is de rebranding een logische stap. De rebranding naar het nieuw ontstane FinTech-bedrijf Onguard betekent, naast een cosmetische verandering en een nieuwe pay off, een softwareplatform waar afnemers alle vraagstukken op kunnen lossen die zich binnen de order to cash keten voordoen. Het bedrijf bouwt samen met haar partners een open platform en levert applicaties die makkelijk te integreren zijn met die van andere partijen, zowel in de cloud als on-premise.
Digitale transformatie
Bert van der Zwan, CEO van Onguard, is trots op het nieuwe bedrijf: “Het is onze missie om de digitale transformatie te omarmen en ons continu te focussen op innovatie en de verbetering van de kwaliteit van onze producten. We zien dat onze klanten steeds meer behoefte hebben aan een complete oplossing voor het order to cash proces. Daarom luidt onze nieuwe pay off ‘Redefining order to cash’. Doordat we de sterkste kanten van beide fusiebedrijven hebben gecombineerd, kunnen we de functionaliteiten van de bestaande software uitbreiden. Hierdoor staan we onze klanten bij in de hele order to cash keten – van de bepaling van het risicoprofiel, de orders, levering, de pricing, de billing tot aan het credit management. Op deze manier helpen wij onze klanten om zichzelf ‘future proof’ te maken.”
Onguard levert naast het verzorgen van de implementatie van de software ook aanvullende diensten en technologieën van partners die zich op de order to cash keten richten. Deze technologieën werken geïntegreerd samen op het open platform, met als resultaat financieel gezonde klanten. “Wij werken graag samen met consultants en andere software- en technologiebedrijven die werken aan hetzelfde doel als wij,” gaat Van der Zwan verder. “Namelijk ervoor zorgen dat bedrijven hun facturen sneller betaald krijgen en tegelijkertijd een goede klantrelatie opbouwen en behouden.”
Wensen gaan in vervulling
De grote wens van Onguard – om een echt FinTech-bedrijf te worden – gaat in vervulling. Dit wil zij ook voor haar klanten en overige relaties. “Onze wens is uitgekomen, nu die van de rest nog. Al onze klanten, relaties en partners ontvangen een uitnodiging om hun langgekoesterde wens in te sturen. Dit doen zij door een muntje in onze digitale of fysieke wensfontein op de Credit Expo op 2 november te gooien. Alle wensen worden verzameld en wij gaan ervoor zorgen dat de meest unieke en mooiste wens ook echt in vervulling gaat”, vertelt Van der Zwan met een glimlach.
Bron: Onguard