Vanaf vandaag kunnen klanten van ING en andere Nederlandse banken elkaar snel onderling (terug)betalen via social media zoals WhatsApp, Facebook, Twitter en LinkedIn. Of gewoon via e-mail of sms. Klanten van ING kunnen in de ING Mobiel Bankieren App een betaalverzoek aanmaken en dit delen met klanten van alle Nederlandse banken met een betaalrekening. Het verzoek kan worden betaald via iDEAL, waarna ING er voor zorgt dat het bedrag direct terecht komt op de rekening van de ontvanger.
Hoe werkt het?
Jeroen Losekoot, Manager Marketing Internet & Mobiel bij ING, legt uit hoe het werkt: “De klant maakt zelf in de ING Mobiel Bankieren App een betaalverzoek aan op zijn smartphone. De app genereert vervolgens een link die de klant kan delen via welk online kanaal hij dat wil. Dit kan via social media zoals WhatsApp, Facebook en Twitter, maar ook via sms of e-mail. De betalende partij opent de link en betaalt vervolgens via iDEAL. Het geld komt daarna direct op de rekening van de ontvangende partij.”
Bankieren nog sneller & makkelijker
Met deze nieuwe toepassing maakt ING onderlinge betalingen met de ING Mobiel Bankieren App nog sneller en makkelijker. Klanten kunnen zo eenvoudig een rekening delen of een tweedehands aankoop doen. Klanten konden bij ING al een betaalverzoek aanmaken met een QR-code en betalen met stembediening en vingerafdrukherkenning. Op dit moment maken ruim 2,8 miljoen klanten gebruik van de ING Mobiel Bankieren App, die samen gemiddeld 90 miljoen keer per maand inloggen.
Bron: ING