Bent u ook benaderd door een incassobureau of een schuldeiser met allerlei vragen over incasso-ervaringen? Dat kan kloppen! Hieronder volgt meer uitleg.
Onderzoek via het Nibud
De komende tijd voert het Nibud een onderzoek uit in opdracht van de NVI. Met dit onderzoek wordt de belevenis van de consument van het incassotraject in kaart gebracht. Onder andere wordt gekeken naar hoe consumenten worden behandeld door (incasso)medewerkers en of zij vervelende of juist goede ervaringen hebben met hen.
Anoniem
Het Nibud vraagt aan consumenten in een incassotraject om een korte vragenlijst (10 minuten) in te vullen over hun ervaringen in het incassotraject. De antwoorden worden anoniem verwerkt en zullen niet herleidbaar zijn tot de klant en/of medewerker van het bedrijf/bureau. De antwoorden hebben dus ook geen invloed op het incassotraject.
Waarom dit onderzoek?
De antwoorden van de klanten zijn waardevol voor het verbeteren van het incassotraject. Het onderzoek dat we doen in 2018 dient als eerste meting. Daarna gaan we evalueren en kijken waar verbetermogelijkheden liggen. Het onderzoek wordt uitgevoerd onder meerdere incasso-ondernemingen en schuldeisers.
Heeft u vragen?
Voor meer vragen over het onderzoek kunt u contact opnemen met gschonewille@nibud.nl of met het bedrijf dat u heeft benaderd. U kunt ook altijd de NVI benaderen via info@nvio.nl of via bovenstaand knop in de rechterhoek.
Bron: NVI