De Nederlandse Schuldhulproute (NSR) werkt samen met energieleverancier Vattenfall aan een schuldzorgenvrije toekomst voor klanten. De samenwerking helpt schuldzorgen voorkomen door mensen met financiële zorgen eerder te signaleren en vroegtijdig hulp te bieden. Vattenfall wijst klanten actief op de route voor persoonlijk financieel advies en passende hulp via Geldfit.nl.
Martin Neef: (Manager Tijdig Betalen Vattenfall): “Om klanten met geldzorgen te kunnen helpen, werken we actief mee aan landelijke initiatieven die probleemschulden kunnen voorkomen. Samen met de NSR kunnen wij betalingsachterstanden vroegtijdig signaleren en klanten helpen om schulden te beperken of te voorkomen. Hoe kleiner het probleem, des te groter de kans dat we het samen kunnen oplossen. Dat we met de NSR klanten nu eerder kunnen helpen, is dus een mooie stap.”
Impact op landelijke schuldenproblematiek
Marcel Schutte (Adviseur Bedrijven NSR): “Vattenfall vergroot onze landelijke impact enorm met haar 2 miljoen klanten door heel Nederland. Energieleveranciers spelen als partij in vaste lasten een belangrijke rol bij financiële zorgen. Daarnaast helpt vroegtijdige signalering niet alleen klanten, maar bespaart het bedrijven ook veel kosten. Met de aansluiting van Vattenfall zetten we dus een grote stap in het gezamenlijk aanpakken van de landelijke schuldproblematiek.”
Laagdrempelige en anonieme hulp
Als mensen hun energierekeningen niet meer betalen, kan dat duiden op serieuze geldzorgen. Neef: “Gas en stroom zijn voor mensen essentiële producten die ze zo lang mogelijk doorbetalen. Daarom willen we via de NSR klanten zo snel mogelijk hulp kunnen bieden via een laagdrempelige en anonieme route. We verwijzen klanten naar Geldfit.nl via verschillende kanalen die we de komende tijd optimaliseren, zoals een online landingspagina, financieel getrainde klantenservicemedewerkers en schuldhulpfolders.”
Bron: NSR