Dankzij samenwerking kunnen bedrijven zakelijke klanten op factuur laten betalen
Mollie, een van de snelst groeiende financiële dienstverleners van Europa, en Billie, vooraanstaande aanbieder van Buy Now, Pay Later (BNPL)-oplossingen voor de zakelijke markt, lanceren vandaag hun BNPL-oplossing voor zakelijk Nederland. De samenwerking tussen Mollie en Billie stelt e-commerce bedrijven in staat hun klanten te laten betalen op factuur, de meest populaire betaalmethode in B2B. De BNPL-oplossing van Billie is naadloos geïntegreerd met Mollie, waardoor webwinkels en online marktplaatsen ze in slechts enkele muisklikken kunnen activeren in hun Mollie Dashboard. De integratie van Billie met Mollie vond vorig jaar al plaats in Duitsland. Zweden en Oostenrijk krijgen tegelijkertijd met Nederland toegang tot de zakelijke BNPL-oplossing.
Waardevol instrument voor cashflowbeheer
De integratie met Billie stelt zakelijke klanten van Mollie-gebruikers in staat goederen aan te schaffen zonder daar binnen dertig dagen voor te hoeven betalen. Gebruikers van Mollie krijgen op hun beurt direct betaald. Dit maakt de betalingsmethode van Billie voor zowel de verkoper als inkoper een waardevol instrument voor cashflowbeheer.
Realtime krediet- en identiteitscheck
Bij het afrekenen voert Billie een realtime krediet- en identiteitscheck van de koper uit om verkopers tegen fraude en wanbetaling te beschermen. Op die manier kunnen e-commercebedrijven die zich op de B2B-markt richten hun klanten flexibele betalingsvoorwaarden aanbieden met een winkelwagenlimiet tot €100.000. Daarnaast neemt Billie de administratieve lasten uit handen die normaliter komen kijken bij het betaald krijgen van openstaande rekeningen.
ALDORR, leverancier van ladders en steigers, maakt vanaf het eerste moment gebruik van de integratie van Billie met Mollie voor de Duitse markt. Ook in Nederland gaan ze Billie inzetten. Willem van den Berg, co-owner van ALDORR: “Voor ons heeft de integratie van Billie in Mollie zich bewezen als goede oplossing om B2B-klanten op rekening te bedienen, zonder dat we veel tijd kwijt zijn aan facturering en incassering. Ook in Nederland zien we dat bedrijven steeds vaker de voorkeur hebben om pas te betalen nadat hun bestelde goederen zijn geleverd. Doordat de integratie met Billie nu ook in Nederland beschikbaar is, kunnen we ook die bedrijven optimaal bedienen.”
Koen Köppen, CEO bij Mollie: “BNPL-methoden voor online betalingen zijn enorm belangrijk voor B2B e-commercebedrijven. Eerder hebben we de samenwerking met Billie al gelanceerd in Duitsland en het succes daar laat zien hoe groot de behoefte is. Dankzij B2B BNPL-betaalmethoden zijn bedrijven in staat hun klanten flexibelere betalingsvoorwaarden te bieden, de cashflow te verbeteren en het risico op wanbetaling te minimaliseren. We zijn blij dat we deze dienst nu in nog meer markten kunnen aanbieden.”
Christian Grobe, medeoprichter en co-CEO bij Billie: “De betalingsrevolutie, die we twintig jaar geleden zagen in de consumentenmarkt, is nu overgewaaid naar de zakelijke markt. B2B-betaalmethoden gefocust op klantgerichte, gestroomlijnde koopervaringen vervangen
Bron: Mollie