Bij uitgeverij SalesMediagroep is recent het boek “Meer Klantwaarde – door samenwerking tussen finance en commercie” gelanceerd.

Het boek is geschreven door Wil Wurtz en Marcel Wiedenbrugge en biedt financiële en commerciële managers in B2B-organisaties een waardevolle methode om beter(e) beslissingen te nemen over marketing-, verkoop- en service-investeringen in klanten. 

In het boek wordt de ‘Klantwaarde Balans’ geïntroduceerd, waarin het financiële en commerciële klantenperspectief worden samengebracht. Deze balans vormt de basis voor het berekenen en realiseren van winstgevendheid van individuele klanten op de lange termijn. Het optimaliseren van die winstgevendheid vereist onderlinge samenwerking tussen de commerciële afdelingen en finance. Het resultaat van een goede samenwerking is dat beter onderbouwde beslissingen kunnen worden genomen over marketing-, verkoop- en service-investeringen en wat leidt tot betere en duurzame ondernemingsresultaten.

In een praktisch voorbeeld laten de auteurs zien hoe die je die samenwerking kunt inrichten. Ze gaan in detail in op de relatie tussen creditmanagement en commerciële afdelingen. De addenda in dit boek verschaffen een stappenplan en rekenvoorbeelden. Ze geven de lezer concrete handvatten om met de beschreven modellen en principes in de eigen organisatie aan de slag te gaan.

‘Meer Klantwaarde’ is een aanrader voor marketing-, sales- en servicemanagers die meer ‘accountability’ van hun commerciële activiteiten nastreven en voor financials die meer grip willen krijgen op commerciële processen.  Het schema geheel onderaan dit bericht vertelt u alvast iets over de structuur van de concepten die in “Meer Klantwaarde” uitgebreid besproken worden.

De lancering van het boek heeft op 18 september plaatsgevonden tijdens de jaarlijkse studiedag ‘CRM in 1 Day’, die in het teken staat van klantgericht ondernemen. Het boek is nu verkrijgbaar via alle boekhandels in Nederland en België, zowel online als offline. 

Meer informatie “Meer Klantwaarde” kunt u vinden op www.meerklantwaarde.nl

Overzicht structuur meer klantwaarde

Bron: www.creditexpo.nl