Mail to Pay heeft onlangs de koppeling met het Schuldenknooppunt afgerond. Dit betekent dat de klanten van Mail to Pay vanaf nu makkelijk, maar vooral sneller hún klanten kunnen helpen om schuldproblemen op te lossen.

Het Schuldenknooppunt is dé digitale standaard voor schuldhulp en is een initiatief van de NVVK (de vereniging voor schuldhulpverlening en sociaal bankieren) en de VNG (Vereniging van Nederlandse Gemeenten). Via het platform wisselen schuldeisers en schuldhulpverleners via gestandaardiseerde digitale berichten snel en gemakkelijk de gegevens rondom schulden met elkaar uit. Ook de gemaakte afspraken worden hier vastgelegd. Fysieke post en inloggen op portalen zijn met het Schuldenknooppunt verleden tijd. Hierdoor zijn er minder handmatige handelingen nodig, waardoor het regelen van de schuld efficiënter gaat en er minder ruimte is om fouten te maken. Ook worden door deze efficiënte manier van communiceren kosten bespaard. Het Schuldenknooppunt is veilig en AVG-proof en wordt inmiddels omarmd door grote organisaties.

Van drie maanden naar drie weken

Dennis Faas, managing director Netherlands van Mail to Pay is enthousiast over de koppeling met het Schuldenknooppunt. “Schuldeisers en schuldhulpverleners hebben gemiddeld langer dan drie maanden nodig om een akkoord over een schuld te bereiken. Dat duurt véél te lang. En niet in de laatste plaats voor de schuldenaar. Het Schuldenknooppunt brengt die drie maanden terug naar drie weken. Die snelle oplossing geeft de schuldenaar en de schuldeiser rust en zorgt ervoor dat de schuldhulpverlener meer mensen kan helpen. Ik hoop dan ook dat veel van onze klanten zich aansluiten bij het Schuldenknooppunt.”

Eenvoudig aansluiten

Gebruikers van Mail to Pay kunnen heel gemakkelijk aansluiten op het Schuldenknooppunt. Nadat zij zich hebben aangemeld bij het Schuldenknooppunt, kunnen zij direct in Mail to Pay Cases de koppeling aanzetten. Daarna zal het berichtenverkeer tussen de schuldeiser en schuldhulpverlener volledig digitaal plaatsvinden. De koppeling is voor alle klanten van Mail to Pay beschikbaar. “Dat MailtoPay op eenvoudige wijze de aansluiting met het Schuldenknooppunt kan verzorgen voor schuldeisers is heel waardevol. Inmiddels zijn er al zo’n 100 gemeenten aangesloten en zijn er nog eens 100 bezig om aan te sluiten. Het Schuldenknooppunt wordt een steeds krachtiger middel als procesversneller bij schulden en we zijn heel blij dat MailtoPay daarin met ons optrekt”, aldus Marianne Oostrik van Stichting Schuldenknooppunt.

Adviesrol Mail to Pay

Mail to Pay heeft vanuit de eigen ervaring met het opzetten van een schuldhulploket proactief meegedacht over de inrichting en opzet van het Schuldenknooppunt. Dennis: “In 2016 hebben wij het SHV Loket gelanceerd, een webportaal waar alle schuldhulpverzoeken op één centrale plek binnenkomen en van daaruit uniform en automatisch worden behandeld. Verschillende organisaties en schuldhulpverlenende instanties hebben de afgelopen jaren gebruik gemaakt van deze tool. Al onze ervaring en kennis die wij met het loket hebben opgedaan, hebben wij gedeeld met het projectteam van het Schuldenknooppunt.”

Meer weten?

Meer informatie over het Schuldenknooppunt en de mogelijkheden? Neem dan contact op met Mail to Pay via: 085 – 273 7494 of support@mailtopay.nl.