Maatwerk, oprecht contact, korte lijnen en een gezonde dosis nuchterheid. Het zijn volgens Commercieel Manager Maurits Colly de elementen om Bos Incasso fit en vitaal te houden. Nu en in de toekomst. ‘We zijn zeer ondernemend in klantgerichtheid.’

Maatwerk

“Je hoort weleens dat een klant bij een organisatie moet passen. Die stelling draai ik graag om. Ik vind dat wij bij de klant moeten passen. En dat betekent dat we ons aanpassen aan iemands wensen en vragen. Daarin durven we ver te gaan. Of het nu gaat om afwikkelafspraken, contractvormen, rapportagevormen, aanleverformats of workflows. We maken het de klant zo makkelijk mogelijk en zijn daarin zeer ondernemend. Één ding leveren we niet, en dat is standaardwerk. Iedere klant is namelijk uniek.’

Beloven en beleven

“We willen de beste zijn in het leveren van ontzorgende dienstverlening binnen de financiële sector. We merken aan klanten dat ze het enorm waarderen, wanneer ze ervaren dat wij echt meedenken, in principe nooit ‘nee’ verkopen en onze afspraken nakomen. Wij beloven iets en willen er voor zorgen dat de klant dit ook beleeft. Dat kan een wankel evenwicht zijn. Er bestaat immers het risico dat de klant te hoge verwachtingen krijgt. Toch heb ik er alle vertrouwen in dat we ook daarin scherp zijn en blijven. We betrekken een klant namelijk intensief bij een traject en houden voortdurend verbinding. Want zolang je blijft communiceren, kom je er samen uit. In contact kan veel, zonder contact kan niets.’

Klant voelt zich gehoord

“Op het moment dat we in contact komen met een nieuwe klant, nemen we uitgebreid de tijd om elkaar te leren kennen. De eerder genoemde wensen zijn heel belangrijk. Wat wil en verwacht iemand? Nog belangrijker is de intentie. Waarom wil iemand iets? Als je dat weet, weet je wat de échte wens is. De klant voelt zich gehoord en het biedt ons ruimte voor creativiteit. Iets kan misschien niet op de voorgestelde manier, maar wel via een andere weg. Daarover houden we voortdurend contact en dit zorgt voor vertrouwen.”

Stop met verkopen

“Goede en oprechte communicatie vind ik heel belangrijk. ‘Stop met verkopen’, zei ik eerder. Daar sta ik nog steeds achter. Wij kiezen voor een benadering zoals de klant dit graag ziet en zijn daarin altijd oprecht. Van klanten tot debiteuren; iedereen die met ons contact heeft of zoekt, kan rekenen op een duurzame en menselijke benadering. Zo kan er een gezonde samenwerking ontstaan.”

Flexibel en creatief

“Om maatwerk te kunnen leveren, is het belangrijk om elke klant als een unieke samenwerking te zien. Dat besef is bij iedereen binnen Bos Incasso aanwezig. In die zin spreek ik eerder van werkondernemers, dan van werknemers. Elke klant vraagt weer om nieuwe flexibiliteit en creativiteit. Service is bij ons een mentaliteit.”

Korte lijnen

“We hebben alle expertise in huis en werken met korte lijnen. Van een stroperig proces is daardoor geen sprake. Zo waren we kort geleden binnen 2,5 week operationeel bij een nieuwe klant. Zonder onze wendbaarheid en goede afstemming had zoiets maanden geduurd. En over de onderdelen die wel langer gingen duren, maakten we goede afspraken. Zo was iedereen tevreden.”

Nuchterheid

“In het altijd aanpassen aan de wensen van anderen, schuilt het gevaar dat je je eigen grenzen overschrijdt. Om dit te voorkomen is een sterke eigen identiteit noodzakelijk en ik denk dat Bos Incasso over zo’n eigen identiteit beschikt. Dat is het resultaat van jarenlang autonoom opereren en een bepaalde nuchterheid, waarop wij Noorderlingen best trots zijn. We lopen niet vooraan om te vertellen hoe goed we zijn. We zijn lerend en staan altijd open voor verbeteringen. Tegelijk zijn we ook niet te bescheiden om grenzen te stellen en om iets bijvoorbeeld niet te doen. We vertrouwen op ons gevoel en dat gevoel heeft ons niet vaak in de steek gelaten.”

Optimum rendement, imago, klantbehoud en continuïteit

“Met onze werkwijze en mentaliteit lukt het ons om voor onze klanten een optimum te realiseren van rendement, imago, klantbehoud én continuïteit. Los van eventuele jurisprudentie of andere veranderingen in de markt. Die kan er morgen namelijk weer totaal anders uitzien. Wat de ontwikkelingen ook zijn; de klant staat bij Bos Incasso centraal.”

Bos Incasso is sinds de oprichting in 1994 uitgegroeid tot een gerenommeerde en toonaangevende incasso-organisatie met vestigingen in Groningen, Zwolle, Drachten en Amsterdam. Bos Incasso maakt gebruik van Stichting Beheer Derdengelden, is in het bezit van Incasso Keurmerk, is gecertificeerd volgens ISO 9001, de MVO Prestatieladder en het MVI (maatschappelijk verantwoord incasseren); trendsettend en vernieuwend. De kernwaarden van Bos Incasso zijn: integer, klantgestuurd, resultaatgericht, aandacht voor de mens en geënt op kwaliteit en continuïteit. Wilt u meer weten? Bos Incasso is hoofdsponsor van Credit Expo 2015 op donderdag 5 november aanstaande in het NBC Congrescentrum. U vindt Bos Incasso op standnummer NB.32. 

Fotografie: Ruud Pos

Bron: www.creditexpo.nl