Ingenico Group heeft vandaag bekendgemaakt dat de detectie- en fraudebeheerdiensten van het bedrijf worden uitgebreid met een nieuwe, realtime oplossing die verkopers in staat stelt de winst te verhogen en de churn rate (opzeggingsratio) van klanten te verlagen.
De nieuwe oplossing maakt gebruik van geavanceerde kunstmatige intelligentie technologie (AI), ontwikkeld door het Duits-Israëlische payment security-bedrijf Fraugster, om frauduleuze transacties van legitieme transacties te kunnen onderscheiden. Zo wordt een nieuwe vorm van fraudebescherming geïntroduceerd, waarmee fraude voor verkopers tot nul kan worden gereduceerd. Wanneer er toch frauduleuze transacties plaatsvinden, zijn de kosten hiervan voor Fraugster. Aangezien de oplossing volledig geïntegreerd is in het platform van Ingenico, is de fraudeoplossing eenvoudig toe te voegen en met één klik te activeren, zonder dat daar extra technische implementatie aan de kant van verkoper voor nodig is.
Met de wereldwijde groei van de e-commerce markt, groeien ook de kosten door online fraude en terugboekingen. Dit geldt met name voor webwinkels die internationaal verkopen, omdat de kans op fraude bij grensoverschrijdende betalingen veel hoger ligt dan bij binnenlandse betalingen. Cybercriminelen profiteren steeds vaker van de verschuiving naar mobiele betalingen, waar de kosten door fraude als percentage van de omzet hoger liggen. Daarnaast heeft online fraude niet alleen financiële gevolgen: er kan ook ernstige reputatieschade optreden. Consumenten zijn minder geneigd om te winkelen bij webshops die eerder geassocieerd zijn met fraude. Toch lopen winkeliers die zeer stricte veiligheidsregelshanteren weer het risico legitieme klanten kwijt te raken, waardoor winstverlies en reputatieschade optreedt.
Als wereldwijde Payment Service Provider verwerkt Ingenico niet alleen online en mobiele betalingen, maar biedt het bedrijf ook diensten aan die de financiële situatie van klanten verder optimaliseren. Winkeliers hebben met de nieuwe fraudeoplossing de keuze uit twee producten die zich elk richten op een specifiek onderdeel van risicomanagement:
- Het Fraud Free Product: voor winkeliers die terugboekingsproblemen hebben. Deze oplossing dekt CNP-verliezen voor winkeliers met een hoog aantal terugboekingen.
- De nieuwe Fraude Free +: voor winkeliers met een acceptatieprobleem. Deze oplossing dekt niet alleen de verliezen door terugboekingen, maar verhoogt ook het aantal goedgekeurde transacties en de winst door meer legitieme klanten te accepteren.
De Fraud Free-suite stelt handelaren in staat om de omzet te verhogen door hun acceptatiepercentage te optimaliseren en de churn rate die voortkomt uit een slechte klantervaring te verlagen. Geautomatiseerd risicobeheer en rapportage bieden transparantie en directe, gedetailleerde feedback over prestaties, waardoor interne risicoteams zich op andere taken kunnen richten.
“Fraude hoort er voor online winkeliers bij, maar dat betekent niet dat ze het gewoon moeten accepteren. Bij Ingenico verminderen we de blootstelling aan fraude tot een minimum met efficiënte tools en expertise,” aldus Gabriel de Montessus, VP Retail Global Product en Marketing bij Ingenico Group. “Kunstmatige intelligentie is de toekomst van fraudepreventie en met deze oplossing kunnen onze verkopers hun prestaties verbeteren.”
“Deze samenwerking combineert Fraugsters innovatieve technologie en vernieuwende visie met de ervaring, het wereldwijde klantportfolio en de schaalbare uitvoering van Ingenico,” aldus Max Laemmle, CEO en oprichter van Fraugster. “Los van elkaar hebben we elk een stukje van de puzzel. Samen nemen we die volgende stap en verminderen we online fraude tot nul voor handelaren.”
Om winkeliers inzicht te geven in de ware kosten van fraude en algemene vragen over het gebruik van AI voor fraudepreventie te kunnen beantwoorden, ontwikkelden Ingenico en Fraugster een uitgebreid rapport dat gratis kan worden gedownload op https://www.ingenico.com/press/fraugster (PDF, Engelstalig).
Bron: Persberichten.com