De volgende stap in contactloos betalen.
ING maakt het voor haar klanten mogelijk om contactloos te betalen met de mobiele telefoon. Alle mobiele telefoons op Android vanaf 4 .4 (KitKat) en uitgerust met NFC zijn hiervoor geschikt. De afgelopen maanden hebben tienduizend klanten ervaring opgedaan met mobiel betalen, door de bètaversie te gebruiken van de ING Mobiel Betalen App. Op basis van hun feedback heeft ING de Mobiel Betalen App nog beter gemaakt.
Laurens Schretlen, manager Cards & Mobile Payments ING: “We willen betalen continu makkelijker maken voor onze klanten en dit is weer een nieuwe stap. Met mobiel betalen hoef je geen betaalpas uit je portemonnee te halen. Je kunt eenvoudig afrekenen met je mobiele telefoon, die je toch vaak al bij de hand hebt. De afgelopen maanden hebben al duizenden klanten met de bètaversie van de Mobiel Betalen App van ING betaald en hun ervaringen aan ons doorgegeven. Het is geweldig dat we de app daarmee nog beter hebben kunnen maken en nu aan een breed publiek kunnen aanbieden.”
Betalen op meer dan 100.000 plekken
Gebruikers van de ING Mobiel Bankieren App kunnen de Mobiel Betalen App in 1 minuut downloaden en activeren. Betalen kan dan direct, door eenvoudig de mobiele telefoon even dicht tegen de betaalautomaat te houden. Het betalen verloopt op dezelfde manier als een contactloze betaling met een betaalpas. Het contactloos betalen heeft het laatste jaar een enorme vlucht genomen in Nederland, waardoor het nu al mogelijk is om op meer dan 100.000 plekken contactloos, en dus ook met een geschikte mobiele telefoon, te betalen.
Momenteel is 65% van de Androidtelefoons in Nederland geschikt voor mobiel betalen met ING. Vanaf vandaag kunnen alle particuliere ING-klanten met een geschikte mobiele telefoon de Mobiel Betalen App downloaden in de Google Playstore. De eerste zes maanden kunnen klanten gratis mobiel betalen, daarna kost het gebruik van de Mobiel Betalen App vijftig cent per maand.
Getest door klanten
ING ontwikkelt deze betaaldienst volgens het agile principe: stapsgewijs verbeteren op basis van de feedback van klanten. Bij de lancering van de bètaversie van de Mobiel Betalen App in september meldden zich binnen één dag 5.000 klanten die de app wilden testen. In november heeft ING nog eens 5.000 extra klanten toegelaten voor de bètaversie. De bèta-gebruikers gaven de app in een onderzoek na de testperiode een 8,5.
Bron: ING