Vanaf 8 februari kunnen particuliere klanten van ING een betaalverzoek maken en versturen via de berichtendienst van Apple, iMessage. Sinds een paar maanden is het mogelijk om aparte apps te downloaden en te gebruiken vanuit de Berichten app. Dit kan via de App Store voor iMessage, die te vinden is in Berichten. ING is de eerste Nederlandse bank die een toepassing heeft ontwikkeld voor iMessage. Hiermee kunnen klanten direct vanuit Berichten nog sneller geld terugvragen voor bijvoorbeeld een etentje, zonder in te loggen in de ING Mobiel Bankieren App. Deze nieuwe functionaliteit is beschikbaar voor klanten met een Apple iPhone of iPad met iOS 10.

Hoe werkt het?

Om een betaalverzoek te kunnen maken vanuit Berichten, moeten klanten eerst eenmalig de ING Bankieren iMessage-app aanzetten vanuit de App Store voor iMessage. Het is hiervoor belangrijk dat de klant de meest recente versie van de ING Mobiel Bankieren App op zijn mobiele telefoon heeft staan. Daarna kunnen klanten heel makkelijk direct vanuit Berichten een betaalverzoek maken en versturen zonder Berichten te verlaten en zonder in te loggen in de ING Mobiel Bankieren App. Voor de volledige uitleg kijk op ING.nl.

Bankieren makkelijk maken door innovatie

De mobiele telefoon wordt steeds belangrijker voor het regelen van bankzaken. ING blijft daarom innoveren en nieuwe functionaliteiten zoals de ING Bankieren iMessage-app ontwikkelen om mobiel bankieren nog makkelijker te maken voor haar klanten. Hierbij speelt klantfeedback een grote rol. Eerder dit jaar introduceerde ING al geld overmaken en ontvangen met Siri in de ING Mobiel Bankieren App.

Bron: ING Bank