Op 22 augustus is het nieuwe Engelstalige boek van Marcel Wiedenbrugge en Cliff Wynn, “Happy Customers Faster Cash – Turning debtors into customers who pay on time” verschenen.
Marcel en Cliff zijn twee ervaren en toegewijde experts (B2B) op het gebied van sales/account management, credit management/credit control, servicemanagement, training en opleiding. De afgelopen twee jaar hebben zij nauw samengewerkt, dat geleid heeft tot de totstandkoming van dit boek.
Happy Customers Faster Cash is vooral een praktisch boek over effectief en klantgericht communiceren met betrekking tot zaken als late betaling, het omgaan met klachten en gerelateerde kwesties. Het boek is in het bijzonder geschreven met het MKB in gedachten, omdat in het MKB nogal eens de tijd en expertise ontbreekt voor effectief credit management. De inhoud is echter ook nuttig voor professionals die in credit management of incasso actief zijn, ongeacht of zij nieuw zijn in het vakgebied of al over jaren ervaring beschikken.
De relatie tussen de klant en de leverancier is gebaseerd op vertrouwen en presentaties over en weer. Het vergt meestal veel tijd en geld om een productieve en winstgevende relatie met een klant op te bouwen. Dit is ook precies de reden waarom het zo belangrijk is om een goede relatie met de klant te onderhouden. Als klanten echter regelmatig uitvluchten verzinnen om de betaling van facturen te vertragen, dan is een verandering van gedrag noodzakelijk. Happy Customers Faster Cash geeft daarvoor praktische richtlijnen, zoals de auteurs dit ook zelf in de praktijk hebben meegemaakt.
We weten allemaal hoe belangrijk het is dat klanten op tijd betalen, aangezien dit de financiering van de onderneming en het vermogen om aan de eigen financiële verplichtingen te voldoen beïnvloedt. Om die reden is effectieve en klantgerichte communicatie in credit management essentieel. We willen op tijd betaald worden, maar niet de klant verliezen of de relatie beschadigen gedurende dat proces. Happy Customers Faster Cash laat u zien hoe u beide doelstellingen kunt behalen. Het boek is verkrijgbaar via diverse Amazon websites: Amazon USA ; Amazon UK ; Amazon FR ; Amazon DE
Mocht u meer willen weten of een review van het boek willen schrijven, stuur dan een e-mail naar marcel.wiedenbrugge@wcmconsult.com
Bron: www.creditexpo.nl