Graydon en marketingspecialist Cendris gaan een strategische samenwerking aan op het gebied van B2B-marketingoplossingen.
Cendris zet vanaf heden de B2B-marketinginformatie database van Graydon in voor een actuelere en kwalitatievere toestroom van data. Gezamenlijk gaan de partijen de kwaliteit van de database, waarin gegevens van 2,2 miljoen actieve Nederlandse bedrijven zijn opgenomen, de komende jaren verder verbeteren en uitbreiden. Het verzamelen en verrijken van contactgegevens van beslissers in de (voor klanten) belangrijkste functiegebieden heeft hierbij een van de hoogste prioriteiten.
Op termijn zal Graydon aan Cendris ook financiële kenmerken van bedrijven leveren, zodat klanten een nog completer beeld krijgen van de aantrekkelijkste klanten en markten. Met deze inzichten kunnen de meest ideale prospects worden gesegmenteerd, wat leidt tot lagere marketingkosten en hogere conversies.
“Veel bedrijven krijgen steeds minder budget voor marktbewerking”, zegt Harry Woning, account director bij Graydon. “Daarom is het beschikken over de juiste gegevens om alleen die bedrijven én contactpersonen te benaderen die echt potentie hebben, van essentieel belang. Met deze inzichten kunnen bedrijven gerichte boodschappen zenden en relevantie bieden om de ontvanger in beweging te krijgen.”
Scherper klantbeeld
Een belangrijke voorwaarde om de B2B-marktbewerking van een bedrijf te verbeteren, is het verkrijgen van een integraal klantbeeld. Door deze samenwerking wordt het klantbeeld nog verder aangescherpt worden. De toegevoegde waarde voor bedrijven die gebruikmaken van de marketinginformatiediensten, is enerzijds dat zij een scherper en completer prospectbestand kunnen creëren en anderzijds dat zij meer inzichten uit data kunnen verkrijgen. Cendris biedt niet alleen inzicht in de potentie, maar geeft data ook een gezicht.
Luc Schrover, director B2B datadiensten bij Cendris: “Inzicht in het DNA van klanten is voor bedrijven essentieel. Dit betekent niet alleen dat organisaties gerichter kunnen communiceren met topklanten, ze krijgen ook inzicht in welke klanten weinig tot niets opleveren. Bij deze klanten kunnen organisaties beter geen marktbewerking inzetten. Ze kosten namelijk meer dan dat ze opleveren.”
Bron: Cedris