Experian de grootste leverancier van informatiediensten ter wereld, heeft Aidrian gelanceerd, een nieuwe cloud-gebaseerde fraudeoplossing aangedreven door machine learning. De oplossing stelt bedrijven in staat om fraude te voorkomen zonder de customer experience te beïnvloeden.
Het nieuwste onderzoek van Experian toont aan dat fraudepreventie nu de belangrijkste prioriteit is voor 73% van de respondenten. In een poging om frauduleuze transacties te voorkomen, hebben veel bedrijven te maken met een nog groter probleem – legitieme klanten die ten onrechte worden afgewezen vanwege verouderde of ondermaatse frauderegels. Onderzoek suggereert dat de kosten van fout-positieven vaak hoger zijn dan de waarde van fraudeverliezen. Het domino-effect van fout-positieven is ook aanzienlijk, met verlies van inkomsten en reputatieschade als gevolg.
“Vijfenvijftig procent van de bedrijfsleiders die we hebben ondervraagd, vindt het uitdagend om de juiste balans te vinden tussen het verhogen van de omzet en het verminderen van fraude. Om de toenemende complexiteit van fraudedreigingen te bestrijden, richten veel bedrijven zich tot het gebruik van AI en met name machine learning-technologie. Dit helpt hen om de nauwkeurigheid van hun beslissingenn tegen fraude te verbeteren en tegelijkertijd een naadloze customer experience te bieden”, aldus Malin Holmberg, CEO, EMEA & APAC, Experian.
Experian begrijpt dat bedrijven fraude willen verminderen zonder dat dit ten koste gaat van hun omzet. Daarom hebben ze Aidrian ontwikkeld, een innovatieve oplossing die zich richt op omzetgroei en helpt bij het voorkomen van fraude. Aidrian combineert geavanceerde technologieën, waaronder machine learning modellen en device fingerprinting, om transacties met een nauwkeurigheid van 99,9% automatisch te classificeren. Aidrian kan daardoor echte klanten onderscheiden van fraudeurs, waardoor het aantal onterechte afwijzingen van legitieme klanten aanzienlijk afneemt. Hierdoor kunnen bedrijven tot wel 15% meer omzet genereren.
Aidrian maakt gebruik van een slim computermodel dat zichzelf voortdurend traint met nieuwe data. Dit zorgt ervoor dat de oplossing steeds nauwkeuriger wordt in het herkennen van fraude. Hierdoor hoeven bedrijven minder handmatige controles uit te voeren en kunnen ze hun fraude-teams ontlasten.
“We begrijpen dat bedrijven zowel fraude willen voorkomen als omzet willen genereren. Aidrian biedt een oplossing waarmee bedrijven beide doelen kunnen bereiken, zonder de klanttevredenheid in gevaar te brengen”, aldus Holmberg, CEO van Experian. “We hebben Aidrian al met succes getest in Duitsland en we zijn blij dat we deze oplossing nu ook aanbieden in andere landen.”
Aangezien digitalisering wereldwijd blijft groeien, moeten online bedrijven gelijke tred houden met frauduleuze dreigingen. Experians nieuwste fraudeoplossing, Aidrian, past zich voortdurend aan nieuwe frauduleuze dreigingen aan om verlies te voorkomen en tegelijkertijd veilig de omzet te laten groeien.
Meer informatie over Aidrian is hier te vinden.
Bron: Credit Expo NL