Dun & Bradstreet, de wereldwijde leverancier van handelsinformatie, lanceert D&B Credit, een nieuw platform dat moderne finance teams helpt om bedrijfsinformatie nog beter en efficiënter in te zetten.
De nieuwe cloud dienstverlening, D&B Credit, biedt naast gedetailleerde rapporten ook instelbare berichtgeving over nieuwe informatie en klantsegmentaties die zijn afgestemd op de behoeften van het finance team.
“Met dit product wordt het eenvoudiger om flexibel in te spelen op de vragen van klanten. Het is makkelijker om een selectie te maken uit de weelde aan informatie die we ter beschikking hebben, zodat die precies overeenkomt met de vraag van de klant. Bovendien kan die informatie nu heel gemakkelijk geïntegreerd worden met de softwaresystemen van de gebruikers. We hebben een reeks bijhorende moderne interfaces (API’s) die dat makkelijk mogelijk maken. Door die ingrepen kunnen de klanten nu veel informatie in één systeem en in één proces integreren waardoor de efficiëntie van het team verbetert. Daardoor zullen deze mensen ook een andere functie krijgen: niet alleen kunnen ze ervoor zorgen dat meer klanten hun facturen betalen, ze kunnen de verkoopafdeling ook wijzen op commerciële kansen. Uit hun analyses kunnen ze bijvoorbeeld afleiden welke klanten heel kredietwaardig zijn en nog niet hun volledige kredietlimiet gebruikt hebben. Op die manier krijgt de afdeling creditmanagement ook een offensieve rol en kan het nieuwe munitie aanreiken voor de collega’s van sales,” zegt Darren Tebbitt , Managing Director Benelux Dun & Bradstreet. Hij is verantwoordelijk voor de lancering van het nieuwe product D&B Credit.
Hij wijst erop dat het nieuwe product in stappen werd gelanceerd: eerst in de VS en Canada, daarna in de VK en Ierland, en nu in de Benelux. “We hebben aanpassingen doorgevoerd om het product gereed te maken voor de lokale vereisten en de nieuwe ontwikkelingenn op technologisch vlak. Voor de Benelux werden bijkomende taalmogelijkheden geïntroduceerd. Dat zullen we in de toekomst blijven doen: omdat de toepassing in de cloud wordt beheerd op één centraal systeem, kunnen we verbeteringen snel naar alle klanten brengen,” zegt Darren Tebbitt.
De kern van het aanbod heeft dezelfde basis als de bestaande dienstverlening die Dun & Bradstreet nu al aanbiedt. Darren Tebbitt: “Dat aanbod is gebaseerd op een unieke identificatie van bedrijven, een beschrijving van hun plaats binnen de groepsstructuur met een inzicht in de verantwoordelijkheden én met een voorspelling over de kredietwaardigheid van het bedrijf in de toekomst. Die informatie wordt nu ook door ons aangevuld met gegevens die veel klanten nu nog zelf zoeken op websites en sociale media, met regelmatige updates van communicatie van bedrijven op Twitter en wijzigingen in het management. We bieden ook de geografische informatie van Google Maps met daarbij ook Street View en onder andere echte beelden van de bedrijfsgebouwen. In onze toepassing kan een klant zijn eigen informatie integreren zoals betaal- en factuurinformatie, maar, ook specifieke gegevens over klanten, producten, enzovoort.”
Op die manier moet alle belangrijke informatie voor het creditmanagement zich op één centrale plaats bevinden. Daardoor verloopt de evaluatie intuïtief en kan het proces nog aan efficiëntie winnen. “Dit is belangrijk omdat ook creditmanagement in bedrijven steeds meer gezien wordt als een kostencenter. De bedrijfstop wil de kosten zo laag mogelijk houden en het toepassen van deze manier van werken, helpt daarbij,” zegt Darren Tebbitt.
Met het nieuwe aanbod wil Dun & Bradstreet zich als voorloper positioneren in de markt van de handelsinformatie. “Met ons nieuwe aanbod kunnen ook bestaande klanten profiteren van de meer intuïtieve aanpak van het systeem. Bovenal zullen we bestaande contacten en ook prospects kunnen overtuigen om met ons te werken. Door de flexibele aanpak zijn we in staat om in te spelen op de verschillende vereisten en een aangepast pakket van diensten aan te bieden. Op die manier zijn ook de kosten beperkt in relatie tot de geleverde dienst. Daarmee zullen we ook kleinere en middelgrote bedrijven kunnen overhalen met ons samen te werken,” zegt Darren Tebbitt.
Wilt u meer weten over D&B Credit? Bezoek Dun & Bradstreet op standnummer NB.34 tijdens Credit Expo 2016 op donderdag 3 november aanstaande in Nieuwegein. Klik hier om u gratis aan te melden.
Darren Tebbitt, Managing Director Benelux Dun & Bradstreet
Bron: www.creditexpo.nl