De Nederlandsche Bank lanceert op 7 februari de nieuwe website www.jouwgeldvraag.nl.
De huidige website van DNB richt zich vooral op de professionele gebruiker. Met de nieuwe website wil DNB de consument op een laagdrempelige manier informeren.
Veel Nederlanders zijn onzeker over de huidige economie. Zij lopen rond met vragen waarbij vooral het thema geld centraal staat. Welke rol DNB daarbij speelt, als toezichthouder en centrale bank van Nederland is niet voor iedereen duidelijk.
President Klaas Knot van DNB: ‘Ik weet dat er onzekerheid bestaat over de schuldencrisis, vragen over onze economie en over de Zuid-Europese economie. Die onzekerheid kunnen we niet in alle gevallen wegnemen, maar wat we wel kunnen doen is daar eerlijk over communiceren door uit te leggen wat het probleem is, wat er aan gedaan kan worden én wat DNB eraan doet.’
De nieuwe website biedt consumenten de mogelijkheid om eenvoudig te zoeken naar relevante informatie. Hiervoor kan gebruik worden gemaakt van een handige zoekfunctie. Onderwerpen die voor consumenten op dat moment interessant zijn zullen op de website worden uitgelicht.
Naast informatie over actuele onderwerpen, zal de website ook antwoord geven op vragen over bijvoorbeeld sparen, betalen, pensioen en verzekeren. Vragen die voor de consument belangrijk zijn: valt mijn bank onder het depositogarantiestelsel en kunnen guldenbank-biljetten nog worden omgewisseld?
Bron: De Nederlandse Bank