Doccle, het grootste digitale administratieplatform van België, breidt uit naar Nederland. In België maken al 2,8 miljoen consumenten en meer dan 17.500 bedrijven gebruik van dit platform om hun loonstroken, verzekeringspolissen en andere belangrijke documenten veilig te beheren en te delen. Vanaf vandaag zijn de diensten van Doccle ook in Nederland beschikbaar. De ambitie is dat binnen vijf jaar vier miljoen Nederlanders het platform gebruiken of bekend zijn met de toepassing.
Het grootste digitale administratieplatform van België
Doccle is negen jaar geleden opgericht in België en inmiddels uitgegroeid tot het grootste digitale administratieplatform van het land. Meer dan 17.500 overheden, verzekeraars, banken, telecomleveranciers en andere bedrijven gebruiken het platform om facturen, loonstroken en andere belangrijke documenten te bezorgen in ieders persoonlijke documentenkluis. Ook de Belgische Berichtenbox van de overheid is gekoppeld met Doccle. Bijna drie miljoen Belgen hebben momenteel bij Doccle al hun eigen data en documentenkluis, en elke dag komen er zo’n duizend nieuwe gebruikers bij. Het communicatieplatform is zo ontwikkeld dat het leidt tot verhoging van de servicegraad van aangesloten organisaties en circa dertig procent meer traffic tot de Mijn-omgevingen. Tegelijkertijd bespaart het partijen substantieel in IT- en proceskosten door het leveren van betere data en API-gebaseerde IT-componenten.
Overname Smart Service Company
Doccle is in staat om haar diensten nu ook in Nederland aan te bieden vanwege de overname van de datakluisoplossing van het Nederlandse technologiebedrijf Smart Service Company. Otto Lagemaat, één van de oprichters van Smart Service Company, blijft aan boord als CEO van Doccle Nederland en zal samen met de twee andere medeoprichters, Thierry van Ekeren en Maikel Mertens, alle Nederlandse activiteiten vanuit een nieuw Doccle-kantoor in Bergen op Zoom managen.
Bram Lerouge, CEO van Doccle België, vertelt over de uitbreiding: “Doccle is in België in korte tijd alom bekend geworden bij de ondersteuning van gebruikers in hun dagelijkse administratie. We hebben laten zien dat we in staat zijn snel te groeien op basis van onze community gedreven werking. Zo zijn we in Nederland reeds gestart met een Open Innovatiebeweging waarbij we bedrijven samenbrengen om na te denken over innovatieve oplossingen. Het samenbrengen van toonaangevende en visionaire bedrijven zorgt ervoor dat we oplossingen kunnen creëren die individuele bedrijven moeilijk alleen kunnen realiseren. Onze ervaring in het bouwen van een dergelijk ecosysteem en de combinatie van de innovatieve digitale kluis gekoppeld aan de digitale assistent van Doccle stelt ons in staat om ook in Nederland snel te groeien. Om het met de woorden van een grote Nederlandse partij te spreken: ‘Ik heb al 24 oplossingen gezien voor datakluizen, maar Doccle is de enige die meer dan 10.000 gebruikers heeft.’”
Otto Lagemaat, Directeur Doccle Nederland: “De uitbreiding van Doccle naar Nederland is voor zowel de Nederlandse als de Belgische markt een verrijking op het gebied van het delen van data met organisaties. Zeker nu cybercriminaliteit alleen maar blijft toenemen en geavanceerder wordt, is het veilig kunnen delen van data belangrijker dan ooit. Met Doccle kunnen gebruikers direct communiceren met de bedrijven die documenten in hun persoonlijke datakluis afleveren én die data gemakkelijk en veilig delen. Een mooie stap vooruit voor Nederlanders en Belgen. We zijn momenteel al met veel klanten in gesprek en ik kijk uit naar al het andere wat deze nieuwe stap ons gaat brengen.”
Antwoord op phishing
Een belangrijk speerpunt van Doccle is cybersecurity. Aangezien het probleem van phishing alleen maar groter wordt, blijft Doccle constant investeren in de bescherming van persoonlijke gegevens en voldoet het bedrijf aan alle geldende privacywetgeving. Elk bedrijf dat met Doccle werkt is geverifieerd, elk document is versleuteld en elke gebruiker moet zich verifiëren om toegang te krijgen. Financiële details over de overname worden niet bekend gemaakt.
Bron: Creditexpo.nl