Weet u wat uw klant waard is? Een marketeer kan dit vaak goed inschatten, maar binnen Credit Management ligt de focus te weinig op klantwaarde en meer op standaardisatie. Dat vinden wij – bij Arvato Financial Solutions – een gemiste kans. Juist tijdens de incassofase is een focus op klantwaarde belangrijk, want mogelijk kan een klant behouden worden wanneer het betalingsprobleem minnelijk wordt opgelost.
Als nieuwe speler op de Nederlandse markt voor Credit Management doet Arvato Financial Solutions het anders dan de traditionele partijen. Er worden oplossingen aangeboden voor incasso en Risk & Fraude Management. Analytische experts stellen de klantwaarde vast met geavanceerde, multivariate analyses. Hiermee wordt niet alleen het acceptatie- of aanmaningsproces van de klant geoptimaliseerd, maar ook de kennis van het incassotraject verbeterd.
De eerste stap is het verzamelen van zoveel mogelijk relevante klantdata. Dit kan informatie zijn over het verkochte product, demografische gegevens of kredietinformatie. Aan de hand van deze informatie worden de verwachte inkomsten en uitgaven voor een incassotraject bepaald. Deze resultaten bepalen de klantwaarde en geven aan hoe het incassotraject ingevuld gaat worden. Zo wordt er nooit meer uitgegeven dan dat er per klant wordt geïncasseerd. Er wordt dus alleen geïnvesteerd in de juiste klanten.
Wilt u weten hoe u meer uit uw data kunt halen? Kom dan naar onze Expert Sessie tijdens de Credit Expo. Meer kennis over goede klanten – Zaal 5: 13.30 -14.15 uur
Bron: Arvato Bertelsmann