Wehkamp.nl ziet in aanloop naar de feestdagen de drukte in zijn distributiecentra toenemen. Deze week worden er bijna een half miljoen producten verzonden naar klanten.
Voor het online warenhuis is dit één van de drukste weken van het jaar. In een week zoals deze, in aanloop naar de feestdagen, wordt er in de distributiecentra zo’n 1,5 product per seconde verzendklaar gemaakt voor de consument. Volgens het online warenhuis stijgen de consumentenbestedingen in de periode voor de kerst ten opzichte van vorig jaar. De gemiddelde waarde per bestelling stijgt met 5%. Het best verkochte product in aanloop naar de kerstdagen is de Playstation 4, maar ook vlinderdassen, zwarte feestjurkjes en verlichting doen het goed.
Gezellig huis en mooie outfit
De helft van de Nederlanders besluit dit jaar thuis of in eigen land te blijven met de feestdagen, zo meldde de Telegraaf afgelopen maandag. Dirk van den Bogaart, woordvoerder en corporate reputatiemanager bij wehkamp.nl: “Wanneer consumenten besluiten de feestdagen rond en in eigen huis door te brengen, willen zij het thuis gezellig maken. Kerst- en woonaccessoires verkopen daarom goed. De meest gekochte kerstaccessoires bestaan uit tafeldecoratie, maar ook kerstversiering en – verlichting. In navolging van het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten decoreren Nederlanders in toenemende mate niet alleen hun kerstboom maar tevens het gehele huis.
Naast een gezellig huis, willen Nederlanders er met kerst en oud & nieuw graag goed uitzien. Bij dames zijn op dit moment de zwarte feestjurkjes, tops en jumpsuits het populairst. De jumpsuit staat dit jaar voor het eerst in de top 10 van meest populaire fashionitems voor de kerst. De heren dragen deze kerst met name een colbert, gecombineerd met een overhemd en een stoere jeans. Accessoires zoals een leuke strik, een horloge en bretels zijn bij de mannen dit jaar populair.
Bron: APS