Utrecht – Buckaroo en Centraal Invorderings Bureau (CIB) koppelen hun diensten voor een volledig debiteurenbeheer: van transactie tot opvolging. Door de tweezijdige integratie kunnen klanten van Buckaroo de voortgang van een mogelijk incassotraject real-time volgen. Onbetaalde facturen worden vanuit Buckaroo automatisch overgedragen aan CIB, zo ontstaat er een duidelijke dossieropbouw.
“Buckaroo en CIB zijn beiden voorlopers op gebied van digitalisering en innovatie in de financiële dienstverlening, wat een perfecte e-commerce fit oplevert”, Roman Berkhout, commercieel directeur CIB.
Maatschappelijk Verantwoord Incasseren
De samenwerking met Buckaroo past in het kader van Maatschappelijk Verantwoord Incasseren. Door gebruik van verschillende communicatiemethodieken wil het CIB op een nette en prettige wijze in contact komen met de debiteuren. Betaalherinneringen die gebruikt worden door het CIB worden verrijkt met de iDEAL-betaallink van Buckaroo, waardoor betalen laagdrempeliger wordt. De status van de betaling wordt gesynchroniseerd in het systeem van de PSP en het incassobureau.
Inzicht in proces
Via de Buckaroo Payment Plaza is direct te zien welke facturen betaald zijn en welke nog niet. Er is inzage in iedere transactie, factuur, de fase van het incassoproces en overige financiële gegevens. De voortgang van het incassotraject is real-time te volgen. Deze technische koppeling loopt via een API die het systeem van Buckaroo koppelt aan de CIB-webtool. Wat zorgt voor volledige openheid van zaken.
“CIB heeft als creditmanagementpartner een digitale en onderscheidende footprint binnen een markt die zich normaliter kenmerkt door traditionele dienstverlening. Door deze samenwerking geven wij als partners de digitale revolutie binnen het creditmanagement verder vorm middels een volledig modern, geautomatiseerd, klantvriendelijk en transparant creditmanagementproces” – Maurits Dekker, CCO Buckaroo
Bron: Buckaroo