Automatisering speelt in elke organisatie. Jaarplannen staan vaak vol met processen die in aanmerking komen om aangepakt te worden. Toch zien we dat veel creditmanagementprocessen nog niet (volledig) zijn geautomatiseerd. “Een gemiste kans!”, vindt Dennis Faas, managing director van Mail to Pay. “Automatisering zorgt er namelijk voor dat creditmanagementprocessen beter presteren én, niet geheel onbelangrijk, minder tijd kosten.”

Je hoeft geen hogere wiskunde gestudeerd te hebben om te snappen dat je tijdsdruk voelt als je niet met de juiste tools kunt werken, en dat dit vervolgens direct verband houdt met de kwaliteit die je levert. Door gebruik te maken van de juiste tools kun je processen optimaliseren en waar mogelijk zelfs volledig automatiseren. Weg tijdsdruk. “Een perfect voorbeeld hiervan is het creditmanagementproces”, zegt Dennis. “In dit traditioneel arbeidsintensieve traject zitten veel handmatige en herhalende handelingen. Door deze taken te automatiseren, behaal je direct winst. De tijd die je doorgaans kwijt was aan deze handelingen kun je nu besteden aan het verder optimaliseren van het proces, het oplossen van complexe vraagstukken of aan klanten die extra hulp behoeven.”

Beter presteren, ook in moeilijke tijden

Door te werken met slimme tools zullen de prestaties verbeteren, weet Dennis. “Zo zien organisaties direct een stijgende lijn wanneer zij werken met de tools van Mail to Pay. Niet alleen bij het incasseren van de gelden, maar ook in het werkplezier.” Toch zijn veel organisaties nog wat terughoudend om de stap naar een geautomatiseerd proces te maken. “Zonde, want ook in moeilijke tijden zorgt automatisering ervoor dat er beter gepresteerd wordt. Die betere prestaties worden mede behaald door klanten volledig automatisch en op verschillende (digitale) manieren te benaderen. Daardoor gaan zij het gemak van digitaal betalen ervaren, wat weer ten goede komt aan het incassoproces.”

Zelf ervaren

Tijdens Credit Expo kunnen bezoekers zelf ervaren hoe eenvoudig het is om met de tools van Mail to Pay slimmer te werken én beter te presteren. “Speciaal voor deze editie, die als thema High Performance heeft, hebben we een opdracht bedacht waarin creditmanagers hun kennis en kunde over automatisering kunnen tonen. Er zit ook een competitie-element in, zodat ze zich met elkaar kunnen meten. Voor de winnaar hebben we een mooie prijs. Dus wie wil ervaren hoe makkelijk het is om processen te automatiseren en zich daarin wil meten met andere creditmanagers: we dagen je graag uit! We zijn te vinden op stand 18.”

Mail to Pay wederom hoofdsponsor

Mail to Pay is overigens al heel wat jaartjes te vinden op Credit Expo. De laatste jaren was de ontwikkelaar van innovatieve debiteurenbeheersoftware zelfs hoofdsponsor van het evenement. Ook dit jaar is Mail to Pay hoofdsponsor. “Credit Expo is een ideaal podium voor ons om bestaande en nieuwe klanten te ontmoeten”, verklaart Dennis. “Dit heeft al tot veel interessante en waardevolle ontmoetingen geleid. Als hoofdsponsor kunnen we nog meer professionals kennis laten maken met onze software.”

Organisator van Credit Expo en directeur van Next Level Academy, Serge van Groningen, is op zijn beurt blij dat Mail to Pay prominent op het evenement aanwezig is. “Wij zijn zeer verheugd met het feit dat Mail to Pay dit jaar voor de derde keer deelneemt als hoofdsponsor. Dit geeft ons het vertrouwen om er een perfect georganiseerd evenement van te maken. We verwachten dit najaar terug te keren naar de bezoekersaantallen van voor corona. We hechten zeer veel waarde aan de langdurige samenwerking met Mail to Pay en zullen alles in werking stellen om een groot succes van Credit Expo 2022 te maken.”

Expertsessie: ‘Het tijdperk van incassokosten is voorbij’

Ook dit jaar geeft Rody Heijstek , founder van Mail to Pay, een expertsessie tijdens Credit Expo. In de sessie ‘Het tijdperk van incassokosten is voorbij’, bedoeld voor creditmanagers van grotere B2C-ondernemingen, gaat hij in op maatschappelijk verantwoord, ook wel ‘sustainable’, incasseren. Zo probeert hij antwoord te geven op de vraag of incassokosten in de ban kunnen worden gedaan, zonder de bottomline van B2C-ondernemingen te raken. Op zoek naar dat antwoord neemt Rody deelnemers aan zijn sessie mee langs de laatste ontwikkelingen op het gebied van wet- en regelgeving, geeft hij praktijkvoorbeelden, bespreekt de publieke opinie en behandelt morele vragen die creditmanagers zich de aankomende tijd moeten stellen.

Bron: Creditexpo.nl