Recent is meermalen in het nieuws geweest dat deurwaarders steeds vaker nul op het rekest krijgen.

Minnelijk huisbezoek daarentegen is in de huidige marktsituatie een ideaal instrument om sneller een beter rendement te realiseren. Een innovatieve dienst die Credit Yard biedt aan opdrachtgevers is dé mogelijkheid om het eigen debiteuren beheer traject aan te vullen met de inzet van minnelijk huisbezoek of fieldcollection.

Concreet betekent dit dat een debiteurenbezoeker een bezoek brengt aan een niet betalende klant. Het huisbezoek kan zowel worden uitgevoerd uit naam van de opdrachtgever als uit naam van Credit Yard. Het primaire doel van het huisbezoek is het inwinnen van informatie over de verhaalspositie van de debiteur, de status achterhalen van een eventueel onderpand en/of het incasseren van de openstaande vordering(en) in een vroegtijdig stadium van het debiteurenbeheerproces.

Alex Cosijns, senior accountmanager bij Credit Yard zegt hierover: “Sinds enkele jaren werken wij samen met grote gerenommeerde partijen uit de nutssector en een aantal banken, waarbij wij het minnelijke huisbezoek inzetten in het traject van onze opdrachtgever. Inmiddels hebben wij tienduizenden succesvolle bezoeken afgelegd in de minnelijke fase, waarbij wij snel goede resultaten behalen die bijdragen aan het voorkomen van hoge juridische kosten, een positief imago van de opdrachtgever en een verbeterde cashflow.”

Jacco van den Berg, directeur Sales & Marketing van de Credit Yard Groep zegt: “Wij ervaren dat het betalingsgedrag van consumenten de laatste jaren behoorlijk is veranderd. Wij spelen daar op in door vroegtijdig in contact te komen met de consument. Hoe kun je in tijden van crisis de consument blijven verleiden zijn of haar rekeningen te blijven betalen? Persoonlijk contact is daarbij van essentieel belang. Dit contact kan zowel telefonisch als via een huisbezoek tot stand komen. Elke vorm van contact doet de kans stijgen dat een vordering geïnd wordt.

Het betaalgedrag en de financiële positie van consumenten verandert momenteel voortdurend. Daarom is het belangrijk dat alle consumentenorganisaties steeds bekijken hoe hun eigen debiteuren met openstaande schulden omgaan. Als het debiteurenbeheerproces en de wijze waarop debiteuren worden benaderd kritisch wordt herzien, zijn forse rendementsverbeteringen te realiseren”.

Bron: Nieuwsbank.nl