Incasso- en gerechtsdeurwaardersorganisatie Flanderijn biedt debiteuren met ingang van medio november de mogelijkheid om ook buiten de reguliere kantooruren in te bellen voor het regelen van schulden. De onderneming breidt daarvoor haar callcenter uit en vestigt dat op een nieuwe locatie aan de Rotterdamse Westersingel. Aanleiding is het feit dat debiteuren met een baan steeds vaker 's avonds contact opnemen met Flanderijn.
De incassomedewerkers van Flanderijn zijn straks van maandag tot en met donderdag van acht uur 's ochtends tot acht uur 's avonds en op vrijdag van acht uur 's ochtends tot vijf uur 's middags bereikbaar. De nieuwe inbelfaciliteit wordt volledig web based ondersteund met zogeheten 'call back' formulieren die op de vernieuwde website van Flanderijn zijn te vinden.
Taboe
Aanleiding voor de capaciteitsuitbreiding is dat het aantal 'inbellers' in absolute termen duidelijk groeit. Volgens Flanderijn directielid Michel van Leeuwen is dit een rechtstreeks gevolg van de economische crisis. Daarnaast blijkt dat mensen met schulden steeds vaker 's avonds contact opnemen over lopende dossiers. Van Leeuwen: "We merken dat er nu debiteuren bellen die nooit eerder schulden hadden en voor wie er een duidelijke drempel is om overdag tijdens het werk contact op te nemen. Bellen over schulden is duidelijk nog een taboe op de werkvloer."
Ook voor de opdrachtgevers werken de verruimde openingstijden positief uit, verwacht Van Leeuwen. "Incasseren is mensenwerk, dus hoe meer en sneller wij contact hebben met de schuldenaar, hoe beter het incassoresultaat. Wij accepteren bewust een wat hogere kostenstructuur omdat dit uiteindelijk positief uitwerkt voor beide partijen."
Bron: APS