Bierens Incasso Advocaten grijpt dit jaar de Credit Expo op donderdag 7 november aan om haar nieuwe huisstijl breed aan het publiek te presenteren.

En die stijl is anders dan je van een advocatenkantoor zou verwachten. Wij vroegen Mannes Westhuis, directeur Marketing & Sales bij Bierens, waarom het kantoor de Credit Expo heeft uitgekozen voor de presentatie van de nieuwe huisstijl.

“Bierens staat sinds jaar en dag op de Credit Expo. En ook dit jaar zullen wij niet ontbreken op dit evenement. Niet alleen om nogmaals onze nationale positie als Business to Business incassospecialist te benadrukken, maar ook omdat we ondernemingen met buitenlandse activiteiten veel te bieden hebben als incassopartner en als adviseur. Daarbij komt dat de bezoekers van de Credit Expo de kern vormen van onze doelgroep. Wij laten hen graag als één van de eersten kennismaken met onze nieuwe look”.

En hoe gaat Bierens dat doen?

“Wat we de laatste tijd vanwege de aanhoudende crisis zien, is dat credit managers meer en meer worden ingezet om de bal in het spel te houden. Zo lang je meedoet kun je scoren, zou Johan Cruijff zeggen. De inzet van ondernemingen is vooral om een positie op de markt te houden. En ook credit managers worden daartoe ingezet. Zij moeten kort op de bal zitten. Klanten mogen geen moment aan de aandacht ontsnappen. Credit managers moeten nog met klanten kunnen communiceren als de rest van de organisatie al is uitgesproken met de klant. Dat is soms hectisch. De ene keer moet je gaan voor klantbehoud, de andere keer rest niets anders dan afscheid te nemen.  

Dat element van de bal in het spel houden brengen wij speels in door een flippercompetitie in onze stand te spelen. Ook bij flipperen gaat het erom de bal in het spel te houden. Zolang de bal nog in het spel is, kun je de score opbouwen.  Die vaardigheid van credit managers willen wij als Bierens wel eens testen. En dat uiteraard met een knipoog. De credit manager die dat het beste doet kan rekenen op een mooie prijs”

En hoe sluit jullie nieuwe huisstijl daarbij aan?

“Op onze stand zul je heel duidelijk de veelzijdigheid van Bierens aantreffen. Credit managers hebben steeds minder behoefte aan standaard oplossingen. Zeker internationaal gezien. Bierens speelt daar op in door met haar incasso trajecten aan te sluiten bij de wensen van de klant. Is dat gericht op klantbehoud, dan kun je bij ons terecht voor de zachte kant. Heb je als onderneming er al alles aan gedaan om de klant binnenboord te houden, maar blijft de debiteur onwillig om te betalen, dan kun je bij ons ook terecht voor de harde aanpak. Dus als de credit manager druk doende is die bal in het spel te houden,  bewegen wij met ze mee en sluiten met onze dienstverlening aan op de wensen van onze klant”.

Kun je al zeggen hoe de stijl er uit ziet?

“Ja zeker, onze nieuwe website – www.bierensgroup.com – is al in de lucht. Dus de “look” is al te zien. Je zult zien dat het fris, direct en in ieder geval anders is dan het gemiddelde advocatenkantoor. Onderlegger van de stijl zijn de superhelden uit de stripverhalen van vroeger. Ons credo ‘Rechtvaardigheid voor de crediteur!’ sluit hier naadloos op aan. Want een superheld gaat ook continu de strijd aan voor rechtvaardigheid, net als wij. Meer daarover vertellen we graag  op de aankomende Credit Expo!”.

Gaan jullie ook weer een rechtszitting naspelen?

“Ja aansluitend op de lunch wordt dit jaar door onze advocaten een faillissementszitting nagespeeld. Het is echt infotainment. Naast het feit dat er daadwerkelijk een casus wordt behandeld, zal de gang van zaken tijdens een faillissementszitting worden toegelicht. Echt leerzaam en een “must” voor credit managers en debiteurenbeheerders die meer te weten willen komen over een faillissementsaanvraag. Kortom, Bierens zal er alles aan doen om van de Credit Expo weer een geslaagd evenement te maken”.

Bron: www.creditexpo.nl