Eerder dit jaar is onze nieuwe visie ‘Janssen & Janssen gaat voor een schuldenvrije maatschappij’ bekendgemaakt. In dat kader laten we in iedere nieuwsbrief een collega aan het woord over deze nieuwe visie. Aan Algemeen Directeur Antoon Donkers de eer om te starten.
“De schuldenproblematiek doorbreken en benaderen vanuit een andere gedachte. Dat was de belangrijkste reden om een nieuwe visie te lanceren. Wat kan Janssen & Janssen bijdragen aan de maatschappij? Hoe kunnen we het anders doen om een schuldenvrije maatschappij te creëren? We willen onze kennis inzetten en zorgen voor een leefbaar bestaan voor iedereen. Dat betekent dat we niet alleen de schuld innen, maar deze ook willen oplossen. We willen voorkomen dat er nieuwe schulden ontstaan.”
Wat gaat de toekomst brengen?
“We hebben onlangs klantteams samengesteld om snel en efficiënt besluiten te kunnen nemen en in de wensen en behoefte van de klanten te kunnen voorzien.
Op deze manier kunnen we de openstaande vorderingen sneller én efficiënter incasseren. Maar ook bijdragen aan een schuldenvrije maatschappij. Door middel van voorlichting en preventie gaan we de schuldenproblematiek terugdringen.”
Wat betekent dit voor de opdrachtgever?
“Nog meer dan eerst gaan we de opdrachtgever bijstaan en proactief adviseren. Hoe ziet zijn incassoproces eruit? Kunnen we daar samen verbeteringen in aanbrengen zodat de klant-debiteur daar ook profijt van heeft? Ook kunnen we de bestaande communicatie onder de loep nemen. De documenten checken we op het juridische kader, de tone of voice en leesbaarheid. Op deze manier kunnen we de doorloopsnelheid verlagen en zorgen voor een betalende én tevreden klant-debiteur.”
En hoe helpen we de klant-debiteur bij een schuldenvrij leven?
“Enkele jaren geleden hebben we onze communicatie richting klant-debiteuren al aangepast. Door middel van debiteurensegmentatie, motiverende gesprekstechnieken en communicatie op B1 taalniveau bereiken we de klant-debiteur optimaal. We staan naast hen om ze te helpen en een oplossing te vinden, in plaats van er boven. We helpen en stimuleren in plaats van straffen. Klant-debiteuren waarderen deze aanpak en de klanttevredenheid onder deze doelgroep stijgt.”
Bron: Janssen & Janssen