Er zijn meer dan 700.000 MKB ondernemingen in Nederland. Nagenoeg iedereen heeft een boekhoudpakket. Dat werkt super en iedereen is tevreden…of toch niet helemaal. Wat blijkt? In bijna elk pakket is het ‘debiteurenbeheer’ niet of niet voldoende opgenomen.

“Het traject nadat de factuur is verzonden is bij de meeste ondernemingen handwerk of opgelost met een work-around “. Dat stelt Anton Maas, directeur Outstanding24, en exposant op Credit Expo 2019.

Anton: “De opvolging van facturen door herinneringen is natuurlijk enorm van belang voor een gezonde cashflow en liquiditeitspositie in elk bedrijf. Maar het belang om hierin te investeren wordt, door het gunstige economische klimaat, soms nog wat onderschat. Wel is het mooi dat ondernemers langzaam maar zeker steeds meer doordrongen raken van het belang van een goed debiteurenbeheersysteem. Er zijn natuurlijk, al enkele jaren geautomatiseerde debiteurenbeheeroplossingen op de markt. Die hebben veel verlichting gebracht en ervoor gezorgd dat veel ondernemers zijn gaan inzien dat het anders kan. Ook de oprichters van ons bedrijf kenden deze oplossingen. Wat we daarin misten was de differentiatie tussen een klant die een keer vergeet tijdig te betalen en de klant die structureel te laat betaalt.”

Waarin onderscheidt Outstanding24 zich?

Anton: “Met die opdracht zijn we dus aan de slag gegaan. Door het gebruik van algoritmes en de toepassing van artificial intelligence (AI) hebben wij een zelflerende en zelfdenkende oplossing gebouwd, waarbij een klant (debiteur) op basis van een rating (gebaseerd op hun betaalgedrag) de herinnering krijgt die bij zijn/haar betaalgedrag past. Dit zorgt ervoor dat de klantbeleving, ook in het herinneringstraject, beter is.”

Hoe werkt Outstanding24?

Wij koppelen ons systeem aan het bestaande boekhoudpakket en met een implementatietermijn van enkele dagen gaat de klant aan de gang. Zij hebben dan een volledig geautomatiseerd debiteurenbeheer met volgende voordelen:

  • Eigen logo, herkenbaarheid bij eigen klanten;
  • Blijven de baas over het systeem en de te nemen acties;
  • Ook het incasso traject is inbegrepen. Geen externe partij nodig;
  • Kort implementatietraject;
  • Zeer geringe investering in zowel gelden als menskracht;
  • Verlaging openstaand factuursaldo (DSO), verbetering cashpositie;
  • Wekelijkse managementrapportages met inzage in het facturatieproces;
  • Makkelijk te bedienen applicatie.

 Interessant voor creditmanagementbedrijven?

Anton: “We kregen de vraag of we niet ook een product hadden die door andere bedrijven inzetbaar was met hun eigen look en feel. Sinds kort hebben we deze oplossing ook in ons productenpallet. In de markt van incasso en gerechtsdeurwaarders komt vanuit de klant steeds vaker het verzoek “eerder in te stappen” ter voorkoming van het incasso traject. De meeste incasso/gerechtsdeurwaarderskantoren kunnen hieraan niet voldoen omdat ze dit niet geautomatiseerd hebben. Via onze white label optie kunnen ze dat nu ineens ook gaan aanbieden. Dat maakt bestaande klanten tevreden en zorgt voor kansen in een nieuwe markt.”

Credit Expo 2019

Anton: “We zijn nu als bedrijf ruim 1.5 jaar bezig en robuust genoeg om ons te presenteren op zo’n groot podium met zulke mooie andere partners. Ons product sluit perfect aan bij het thema van Credit Expo: Digitale Transformatie. Dus toen wij benaderd werden hebben wij direct ja gezegd. Het concept van de Credit Expo was natuurlijk al bekend bij ons, maar het is mooi dat we nu zelf als exposant een stand hebben om ons product, dicht bij de eindgebruikers, goed te kunnen uitleggen. Wij hopen vele van jullie te mogen begroeten op stand #46 en wensen iedereen op 7 november aanstaande een goede beurs.”

Bron: Outstanding24 

Credit Expo is bestemd voor eindverantwoordelijken, beleidsbepalers en eindgebruikers van producten en diensten op het gebied van creditmanagement. Als u  tot de doelgroep behoort heeft u gratis toegang tot Credit Expo.  Zet donderdag 7 november alvast in uw agenda en registreer u vandaag nog via: www.creditexpo.nl/event/registreren