Volgend jaar bestaat AchterafBetalen vijf jaar. Sinds de oprichting in 2010 is de achteraf betaaldienst van Focum flink gegroeid en is het een serieuze speler op de markt voor achteraf betaalmogelijkheden geworden.
Om dit jubileum te vieren heeft AchterafBetalen een nieuwe website gelanceerd (www.achterafbetalen.nl) en organiseert het diverse activiteiten voor zijn klanten. AchterafBetalen van Focum is nog relatief onbekend. Toch maken veel webshops en retailers gebruik van de dienst. Zij zijn rechtstreeks aangesloten op AchterafBetalen of via een van de partners van Focum. Om de naamsbekendheid van AchterafBetalen te vergroten is de nieuwe website gelanceerd.
Onderscheidend vermogen
Op de nieuwe website komt het onderscheidend vermogen van AchterafBetalen duidelijk naar voren. Focum heeft met AchterafBetalen als enige aanbieder een modulaire oplossing voor het betaalproces. Webwinkels kiezen welk onderdeel ze afnemen. Zo kunnen ze zelf factureren of gebruik maken van het vooruitstrevende e-invoicing platform. Als een webwinkel liever zelf het contact met zijn klanten onderhoudt, is het mogelijk zelf het debiteurenbeheer uit te voeren. De processen die webwinkels uitbesteden aan AchterafBetalen, kunnen altijd in de eigen look & feel van de webshop uitgevoerd worden.
“Bijzonder aan AchterafBetalen is dat het heel marketinggericht is” zegt Leendert Rijnsburger van Focum. “Webshops vergeten vaak dat je achteraf betalen ook in kan zetten voor marketingacties. Daarmee laten zij een grote kans liggen. Bij AchterafBetalen ondersteunen wij hen juist op het gebied van marketing. Met de extra klantdata die uit achteraf betalen voortkomt, kunnen webwinkels het succes van hun marketingacties vergroten. Wij kunnen hen zelfs helpen met het beheer van de data. Hiervoor gebruiken wij ons eigen datamanagementplatform Agility.”
Uitbreiding naar het buitenland
Door de populariteit van online bestellingen, breiden webshops zich steeds sneller uit. Ze richten zich ook op de consument in het buitenland en de vraag naar AchterafBetalen voor buitenlandse consumenten groeit daardoor. Focum speelt hierop in door het webshops binnenkort mogelijk te maken via AchterafBetalen ook Belgische en Duitse klanten te accepteren. De nieuwe website zal tegen die tijd dan ook beschikbaar worden in verschillende andere talen.
Bron: www.creditexpo.nl