Het bedrijfsleven groeit met gemiddeld 283 bedrijven per dag. Deze expansie zorgt voor steeds meer commerciële kansen, maar dwingt ondernemers tegelijkertijd tot het kiezen van de juiste groeistrategie. Om het bedrijfsleven hierin van de juiste inzichten te voorzien introduceert bedrijfsinformatiespecialist Graydon in drie landen Graydon Market Information, een data-gedreven set oplossingen waarmee bedrijven ongeacht hun omvang een beroep kunnen doen op de kracht van Marketing Intelligence.
Met de alsmaar groeiende economie nemen zowel de kansen als de concurrentie in het bedrijfsleven toe. Een effectieve en data-gedreven sales- en marketingstrategie wordt daarom steeds belangrijker om vooruit te blijven lopen in de markt. Gericht identificeren en lokaliseren van potentiële groei is daar een belangrijk onderdeel van. Om commerciële slagkracht te behouden is het eveneens essentieel dat ondernemingen hun klantendatabase up-to-date houden en verrijken. Met Graydon Market Information hebben bedrijven toegang tot informatie over ruim 11,5 miljoen bedrijven in zowel Nederland, België en het Verenigd Koninkrijk.
“Elke euro die een bedrijf besteedt om een nieuwe klant te vinden, kan maar één keer worden uitgegeven. Het is dus van belang om te weten of de investering die bedrijven maken om nieuwe klanten aan zich te binden, zich ook op termijn zal uitbetalen”, zegt Mark Beekman, Managing Director van Graydon. Met behulp van de juiste data en inzichten kunnen bedrijven weloverwogen beslissingen maken. Zo kunnen ze zelf hun groei bepalen en op zoek gaan naar nieuwe zakelijke klanten op basis van bijvoorbeeld sector, bedrijfsactiviteiten, locatie, omvang, betaalgedrag en financiële gezondheid gericht en in één oogopslag worden geïdentificeerd. Beekman: “De klanten die bedrijven zo genereren zijn daarmee kwalitatiever waardoor ze een hogere conversie realiseren tegen lagere kosten.”
Over Graydon Market Information
Met het lanceren van Graydon Market Information heeft bedrijfsinformatiespecialist Graydon haar klantendashboard ontsloten voor marketeers en salesspecialisten. Met de oplossing biedt Graydon een gebruiksvriendelijke en effectieve oplossing om in één oogopslag te kunnen zien waar kansen liggen en op een geautomatiseerde manier lijsten met interessante prospects te genereren en eigen klantdatabases te verrijken, ontwikkelen en te beheren. “Het is voor klanten mogelijk om eigen selecties en segmentaties samen te stellen op basis van relevante sectoren en industrieën, bedrijfsomvang en op een interactieve kaart te zien waar nieuwe mogelijke klanten zich bevinden. De nieuwe tool biedt ook inzicht in wie de juiste contactpersonen zijn en de financiële gezondheid van de geselecteerde bedrijven. Op die manier kunnen we ervoor zorgen dat marketing- en salesinspanningen effectief ingericht kunnen worden en een maximaal return on investment opleveren. Daarmee kunnen we Marketing Intelligence en dus ook groeikansen bieden aan elk bedrijf in de zakelijke markt”, aldus Beekman.
Bron: Graydon Nederland