Samenwerking op het gebied van voice technologie op basis van artificial intelligence werpt zijn vruchten af
Eerder dit jaar kregen beide bedrijven uit Beverwijk al te horen dat ze met hun innovatie op de shortlist beland waren (top 10) en is nu bekend gemaakt dat de samenwerking officieel genomineerd is voor de Computable Awards 2020. Na een uitgebreide selectieprocedure heeft de jury bekend gemaakt, dat 10FORIT en Snijder Incasso tot de serieuze kanshebbers behoren wanneer de winnaar bekend wordt gemaakt op 24 november dit jaar.
Nominatie voor Voice AI op incasso-afdeling
Bij Snijder Incasso komen per dag veel vragen binnen over openstaande facturen. Veel van deze vragen zijn generiek en de antwoorden hierop zijn dat ook. Wel is het zo dat een vraag op veel verschillende manieren gesteld kan worden; hoeveel schuld heb ik nog, wat staat er nog open, wat moet ik nog betalen etc. Daarnaast worden vragen in veel verschillende dialecten gesteld.
Door de inzet van Voice AI is het mogelijk om een groot deel van de vragen die binnenkomen via de telefoon (of chat) automatisch te beantwoorden en zelfs af te handelen (bijvoorbeeld door automatisch een betalingsregeling te treffen). Het klinkt misschien als toekomstmuziek, maar dit is nu al mogelijk.
Het juryoordeel gaf als toelichting voor de nominatie, “De oplossing met Voice-AI spreekt mij enorm aan, omdat er op een slimme manier gebruik wordt gemaakt van de techniek (ai) en op een dusdanige manier waarvoor ai ook daadwerkelijk nuttig is; de simpele en repeteerbare handelingen vervangen. Hierdoor verbetert de kwaliteit, gaan de processen sneller en is het ook nog goedkoper. Door deze automatische intelligentie voor de telefonische beantwoordingen van een incassobureau worden ook vooral de piekmomenten voorkomen. Deze oplossing is vooral innovatief en pragmatisch, vandaar mijn positieve aanbeveling.”
Aantal in kaart gebrachte vragen en antwoorden enorm
Om antwoorden te kunnen formuleren was het noodzakelijk alle vragen die gesteld kunnen worden in kaart te brengen. Van vrijwel alle vragen zijn een veelvoud aan varianten geformuleerd zodat het communicatie platform (EEZYCOM) van 10FORIT begrijpt welke vraag gesteld wordt en wat het juiste antwoord hierbij is. Nadat alle vragen vastgelegd waren in de database zijn daarna de antwoorden hierop geformuleerd en in het systeem gezet.
Bron: Creditexpo.nl